list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Sep 17 16:07:49 EEST 2012

On 17/9/2012 3:23 μμ, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Καθόλου δεν είναι να απορεί. Αντίθετα, η GPL είναι αρκετά ιδιοφυές τεχνούργημα
> και ο χαρακτηρισμός copyleft αντί για copyright επίσης έξυπνος. Η GPL είναι
> σαν ένας ιός στο σύστημα του copyright, ένα έξυπνο crack.
>
> Ο Stallman θα μπορούσε να είχε δώσει τα κομμάτια του GNU system ως
> public domain αλλά αυτό δε θα είχε αλλάξει πρακτικά τίποτα στον κόσμο
> (βλ "tragedy of the commons"). Ούτε είχε τη δυνατότητα να εκβιάσει με
> κάποιο τρόπο "ή αλλάζετε τη νομοθεσία σε όλο τον κόσμο ή δε σας
> δίνω το GNU system και το Hurd (!)"

Το "θα μπορούσε" ή "θα ήθελε" δεν έχει καμία σημασία. Σημασία έχει τι
έκανε. Επίσης, η προσωπική άποψη του Stallman για το copyright ή ο
τρόπος που προσεγγίζει την κοινότητα δεν έχει καμία σημασία για το
νομικό κείμενο της άδειας και την ερμηνεία του.

> Οπότε καλή η αμπελοφιλοσοφία αλλά η πράξη είναι ότι αν δημοσιεύαμε ως
> public domain ουσιαστικά θα δουλεύαμε δωρεάν για την κάθε Microsoft / Apple
> κλπ (βλ πόσο συμπαθούν τη GPL) με αποτέλεσμα τίποτα ουσιαστικά από
> τη δουλειά μας να μην ξαναγυρνά σε εμάς.

Αν εγώ λέω αμπελοφιλοσοφίες, εσύ σκέφτηκες τι ακριβώς λες με αυτά εδώ;

Φυσικά και στην περίπτωση αυτή θα δούλευες δωρεάν για την MS και την
Apple. Και γι αυτό το λόγο βασίστηκες στο νομικό σύστημα για να ορίσεις
τα όρια της πρόσβασης των άλλων στο software σου.

Αυτή είναι η δουλειά του νομικού συστήματος. Να μπορούν οι άνθρωποι να
λύνουν τις διαφορές τους. Γιατί είναι κακό αυτό;

> Αν έχεις κάποιον καλύτερο (αλλά ρεαλιστικό τρόπο) να απαλλαγούμε
> γρηγορότερα / περισσότερο από τα αρνητικά της πνευματικής ιδιοκτησίας
> καλό θα ήταν να το αναφέρεις.

Ποια είναι ακριβώς τα αρνητικά των πνευματικών δικαιωμάτων; Ότι δεν
μπορείς να κάνεις ελεύθερο filesharing;

Το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα είναι το κακό licensing του περιεχομένου και όχι
τα ίδια τα πνευματικά δικαιώματα.

Τα πνευματικά δικαιώματα εφευρέθηκαν για να λύσουν κάποια προβλήματα. Αν
τα εξαλείψεις, οι πιθανότητες είναι να ξανα-εφευρεθούν, επειδή, από όσο
καταλαβαίνω, δεν έχεις κάποιο καλύτερο και ρεαλιστικότερο πλάνο για το
πώς θα λύνουν οι δημιουργοί τις διαφορές τους χωρίς πνευματικά
δικαιώματα ή κάποιου τύπου ιδιοκτησία άυλων αγαθών. Αν έχεις τέτοιο
πλάνο, θα σε παρακαλούσα θερμότατα να μου το πεις κι εμένα.