list reply

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Mon Sep 17 15:23:57 EEST 2012

2012/9/17 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>:
> Τώρα, γιατί όσοι είναι αντίθετοι με τα πνευματικά δικαιώματα εκδίδουν τη
> δουλειά τους ή συμμετέχουν σε projects που εκδίδονται κάτω από μια
> copyright-based άδεια και όχι στην Public Domain είναι πραγματικά ένα
> φαινόμενο που δεν έχω καταφέρει να ερμηνεύσω μέχρι σήμερα.
>
> Πχ βλέπεις κείμενα, που περιγράφουν πόσο κακό έχει κάνει το copyright
> στην ανθρωπότητα, να είναι δημοσιευμένα κάτω από άδεια Creative Commons
> (επίσης copyright-based). Ή ανθρώπους που αντιτίθενται στο copyright να
> φέρουν ως έμπνευσή τους το Free Software. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς!

Καθόλου δεν είναι να απορεί. Αντίθετα, η GPL είναι αρκετά ιδιοφυές τεχνούργημα
και ο χαρακτηρισμός copyleft αντί για copyright επίσης έξυπνος. Η GPL είναι
σαν ένας ιός στο σύστημα του copyright, ένα έξυπνο crack.

Ο Stallman θα μπορούσε να είχε δώσει τα κομμάτια του GNU system ως
public domain αλλά αυτό δε θα είχε αλλάξει πρακτικά τίποτα στον κόσμο
(βλ "tragedy of the commons"). Ούτε είχε τη δυνατότητα να εκβιάσει με
κάποιο τρόπο "ή αλλάζετε τη νομοθεσία σε όλο τον κόσμο ή δε σας
δίνω το GNU system και το Hurd (!)"

Οπότε καλή η αμπελοφιλοσοφία αλλά η πράξη είναι ότι αν δημοσιεύαμε ως
public domain ουσιαστικά θα δουλεύαμε δωρεάν για την κάθε Microsoft / Apple
κλπ (βλ πόσο συμπαθούν τη GPL) με αποτέλεσμα τίποτα ουσιαστικά από
τη δουλειά μας να μην ξαναγυρνά σε εμάς.

Αν έχεις κάποιον καλύτερο (αλλά ρεαλιστικό τρόπο) να απαλλαγούμε
γρηγορότερα / περισσότερο από τα αρνητικά της πνευματικής ιδιοκτησίας
καλό θα ήταν να το αναφέρεις.

Χαιρετισμούς,
Παντελής