list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Sep 17 14:58:03 EEST 2012

On 16/9/2012 11:44 μμ, John Tsiombikas wrote:

> free-software-ites pou theorououme oti to software tha eprepe na min
> exei idioktites, alla na einai agatho koinoniko.

ΟΚ. Καλή ιδέα ακούγεται.

Μόνο που σε αυτό που γράφεις παραπάνω υπάρχει μια αντίφαση. Το Free
Software ΕΧΕΙ "ιδιοκτήτες". Ή αλλιώς έχει κατόχους δικαιωμάτων, τα οποία
προκύπτουν από τη συνεισφορά του καθενός στην κατασκευή του. Οι
Ελεύθερες Άδειες ορίζουν απλά τις ελευθερίες και τις υποχρεώσεις όλων
όσων χρησιμοποιούν ή αναδιανέμουν το λογισμικό. Οι coders συνεχίζουν να
κατέχουν ΟΛΑ τα δικαιώματα των συνεισφορών τους.

Η έννοια της "ιδιοκτησίας" είναι στη φύση του FOSS. Είναι ο συνδετικός
κρίκος με το νομικό σύστημα, ώστε να είναι δυνατοί περιορισμοί του τύπου
"υποχρεωτική δημοσίευση του πηγαίου κώδικα των δημόσια διαθέσιμων
derivative works". Αν την αφαιρέσεις, τότε μιλάμε για ένα άλλο είδος
λογισμικού, πχ Public Domain.

Τώρα, γιατί όσοι είναι αντίθετοι με τα πνευματικά δικαιώματα εκδίδουν τη
δουλειά τους ή συμμετέχουν σε projects που εκδίδονται κάτω από μια
copyright-based άδεια και όχι στην Public Domain είναι πραγματικά ένα
φαινόμενο που δεν έχω καταφέρει να ερμηνεύσω μέχρι σήμερα.

Πχ βλέπεις κείμενα, που περιγράφουν πόσο κακό έχει κάνει το copyright
στην ανθρωπότητα, να είναι δημοσιευμένα κάτω από άδεια Creative Commons
(επίσης copyright-based). Ή ανθρώπους που αντιτίθενται στο copyright να
φέρουν ως έμπνευσή τους το Free Software. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς!