Η κυβέρνηση θα δαπανήσει εκ. ευρώ για ιδιόκτητο λογισμικό

G. Miliotis corfiot at elementality.org
Sat Nov 3 13:18:56 EET 2012

On 3/11/2012 12:52 μμ, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Το να φτιάξουμε εμείς στο τσάμπα την υποδομή ενός ολόκληρου οργανισμού
> (μεγάλου κιόλας) και να την κάνουμε δώρο το βλέπω δύσκολο λόγω έλλειψης
> πόρων.
Δεν μπορούμε όντωςνα δώσουμε τόσο χρόνο δωρεάν για να λύσουμε στην ουσία
ένα πρόβλημα για το οποίο χρειάζονται τόσοι πόροι. Κι εγώ προσωπικά δεν
νιώθω αρκετά «εθελοντής» ώστε να φάω 3 μήνες από τη ζωή μου για να κάνω
κάτι τέτοιο. Θα έδινα όμως κάποιες μέρες για κάτι πιο εστιασμένο και
μικρότερης κλίμακας.

> [...]
>      Το "gov ready" μπορεί να υποστηριχθεί αν τα πακέτα που
>      προτείνονται χρησιμοποιούνται ήδη σε κάποια άλλη χώρα,
>      έχουν αξιολογηθεί θετικά σε κάποιο από τα παρατηρητήρια
>      ΕΛ/ΛΑΚ, έχουν μεταφραστεί και έχουν και τεκμηρίωση στα
>      Eλληνικά κλπ κλπ
>
>      (Η κατασκευή της ακριβούς "checklist" για την "gov readiness"
>      αξιολόγηση πρέπει να είναι μέσα στα tasks αυτού του
>      working group).
>
>    * Τη διοργάνωση (με τη βοήθεια των τοπικών LUGs ή ομάδων
>       ΕΛ/ΛΑΚ στις πόλεις που υπάρχουν) μιας σειράς από demos
>       αυτών των λύσεων με παράλληλη αντιπαραβολή κόστους

Αυτά δεν είναι τόσο ουτοπικά. Ειδικά αν συνδυαστούν με την επιλογή ενός
μικρού κι «εύκολου» τομέα ως use case. Τυχαία παραδείγματα που μου
έρχονται στο μυαλό είναι διαχείριση στόλου (πχ στα ΕΛΤΑ αν δεν τα
πούλησαν ήδη και είναι ακόμα δημόσια), ή η οργάνωση ενός workflow μιας
συγκεκριμένης διαδικασίας μιας γραμματείας (πχ ενός ακαδημαϊκού Τμήματος
για εγκρίσεις αποφάσεων γενικής συνέλευσης). Ειδικά για το τελευταίο
υπάρχουν σίγουρα κάποια Τμήματα που θα ενισχύσουν μια τέτοια προσπάθεια
καταγραφής των διαδικασιών ενώ θα δείξει ότι μπορεί το workflow να
ενωθεί με υπάρχοντα συστήματα πρωτοκόλλου. Ίσως τα παραδείγματα δεν
είναι καλά, αλλά νομίζω καταλάβατε πού το πάω.

Προφανώς θα πρέπει σε κάθε περίπτωση ή να βρεθεί ένας τομέας που δεν
δυναστεύει ήδη το «πληροφοριακό κεφάλαιο» ή να γίνει η πρόταση σε
μερικούς φιλότιμους ανθρώπους που θα βοηθήσουν.

Το checklist θα προκύψει οργανικά από αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα.
Και τα demos μετά, αφού υπάρχει κάποια επιτυχία.

--ΓΜ