ακεραιότητα δεδομένων

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Feb 22 01:27:27 EET 2012

On 21/2/2012 8:45 πμ, Γιώργος Πάλλας wrote:

> και έχω δεκάδες χιλιάδες φωτό που τις περισσότερες από αυτές θα τις

Πάντως, για σημαντικές φωτογραφίες και γενικά για σημαντικά data που
όμως δεν αλλάζουν, νομίζω πως ένα αρχειάκι με τα checksums είναι ό,τι
πρέπει. Τηρώντας την παρακάτω διαδικασία κάθε φορά που θέλεις να
ανανεώσεις το backup, δεν νομίζω να υπάρξει ποτέ πρόβλημα:

1) Verification των checksums των data και επαναφορά των χαλασμένων από
το υπάρχον backup.
2) Δημιουργία νέου αρχείου με checksums ή ανανέωση του υπάρχοντος (με
κάποιο τρόπο) για να συμπεριληφθούν τα νέα data.
3) Backup
4) Verification του backup
5) (μόνο για ψυχάκηδες) signing του αρχείου με τα checksums με το gpg
key και (εννοείται) verification της υπογραφής πρίν από κάθε
verification των checksums :P

Επίσης το ίδιο βολικό και αξιόπιστο είναι να αποθηκεύει κανείς τα data
χωρίς συμπίεση μέσα σε κάποιο archive, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει
κάποιο πρόγραμμα που μπορεί να κάνει integrity verification και να
δουλεύει με corrupted archives.

ΥΓ: Παρόλα τα πολύ ωραία FS με checksumming και correction που υπάρχουν
και που, όπως δείχνει και το pdf που έστειλε ο Γιώργος, είναι αξιόπιστα,
όταν το backup δεν περιλαμβάνει ψυχαναγκαστικά rituals, τότε προσωπικά
αγχώνομαι. :)