ακεραιότητα δεδομένων

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Feb 22 00:38:03 EET 2012

On 21/2/2012 11:04 μμ, Fanis Dokianakis wrote:

> Στη θέση σου θα αγοραζα ένα hosted storage προγραμμα που
> υποστηρίζει  differential sync και θα τα ανέβαζα στο "cloud".

Πάντως η αλήθεια είναι ότι το cloud storage είναι η πιο ακριβή λύση
(ετησίως). Για παράδειγμα, στο s3, το οποίο -διορθώστε με αν κάνω
λάθος- είναι το φτηνότερο αξιόλογο online storage αυτή τη στιγμή, η
αποθήκευση κοστίζει $0.125/GB/month.

Δηλαδή για data της τάξης των 10-20GB κοστίζει $15-$30 το χρόνο.
Για data 100GB το κόστος πάει στα $150. Δηλαδή, από ένα σημείο και
μετά νομίζω ότι δεν συμφέρει περισσότερο από το να αγοράζει κανείς
δίσκους.

Όλα αυτά ενδέχεται να αλλάξουν βέβαια, αν επαληθευτούν αυτά που έχουν
γραφτεί για μια επερχόμενη online storage υπηρεσία της google, ονόματι
google drive, στην οποία γράφεται ότι τα 20GB θα κοστίζουν $5 ετησίως.
Το θέμα είναι πόσο αξιόπιστη θα είναι. Προσωπικά αμφιβάλλω ότι με $5
θα αγοράζει κανείς αντίστοιχη αξιοπιστία με τα $30 που κοστίζει το s3,
αλλά αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

 Μέχρι να σκάσει η
> φούσκα του "cloud" και ξεκινάνε να κλείνουνε οι εταιρίες θα τα
> έχεις σε θεωρητική ασφάλεια.

Για πολλές από τις υπάρχουσες υπηρεσίες να συμφωνήσω, αλλά για το
online storage να μου επιτρέψεις να το αποκλείσω πανηγυρικά! :P