ακεραιότητα δεδομένων

Fanis Dokianakis fanis at infloop.gr
Tue Feb 21 23:04:30 EET 2012

Στις Tue 21 of Feb 2012 08:45:47 Γιώργος Πάλλας γράψατε:

> Για μένα το μοντέλο αυτό δεν λειτουργεί. Ασχολούμαι με την φωτογραφία
> και έχω δεκάδες χιλιάδες φωτό που τις περισσότερες από αυτές θα τις
> προσπελάσω μια στα δέκα χρόνια. Αν κάτι αρχίσει και φλιπάρει τα bits και
> μου κάνει silently corrupt τα αρχεία, τα corrupted αρχεία σύντομα θα
> έχουν αντικαταστήσει και τα backups που έχω σε κανά δυο άλλα μέρη και
> τότε περαστικά... Προτιμώ λοιπόν, όταν λέω ότι έχω τα data μου εδώ, να
> ξέρω ότι όντως είναι εδώ, ίδια όπως τα άφησα.
>
> Δεν είπε όμως κανένας για FS με checksumming. Κανείς δεν χρησιμοποιεί;

Έχω χρησιμοποιήσει το btrfs για αποθήκευση φωτογραφιών, συγκεκριμένα σε δυο
1TB δίσκους σε mirror (2 copies). Μόνο έτσι μπορεί το btrfs να διορθώσει ένα
πρόβλημα σαν και αυτό που περιγράφεις.
Φυσικά το έβγαλα όταν μετά από power fail έσκασε ένα από τα αντίγραφα του
superblock στον πρώτο δίσκο και δεν υπάρχει fsck για να διορθώσει ένα τόσο
απλό πρόβλημα. Έμεινα με τους δίσκους στο χέρι για μια βδομάδα μέχρι να πείσω
τον δεύτερο να ξεκινήσει μόνος του.
Πάντως μην περιμένεις από δίσκους και RAID1/checksumming για να διασφαλίσεις
τα δεδομένα σου. Στη θέση σου θα αγοραζα ένα hosted storage προγραμμα που
υποστηρίζει  differential sync και θα τα ανέβαζα στο "cloud". Μέχρι να σκάσει η
φούσκα του "cloud" και ξεκινάνε να κλείνουνε οι εταιρίες θα τα έχεις σε
θεωρητική ασφάλεια.

Αν δεν σου αρέσει το cloud πάρε ένα LTO-2 drive και βάζε τις photo σε tapes,
με 15Ευρώ τα 200GB είναι πολύ πιο φθηνά από ένα cloud storage και κρατάνε 30
χρόνια. Μετά από 30 χρονια φυσικά δε θα μπορείς να βρεις LTO drive για να τις
διαβάσεις αλλά για αυτό το λόγο καλό είναι να έχεις και ένα spare drive,
controller, pc κτλ. Αυτό κάνω και εγώ.

Φάνης