Re: ακεραιότητα δεδομένων

Fanourgakis Manolis mfanou at gmail.com
Mon Feb 20 11:42:00 EET 2012

2012/2/20 Γιώργος Πάλλας <gpall at ccf.auth.gr>:
> Οι φίλοι της λίστας πως διασφαλίζουν ότι τα δεδομένα τους στον δίσκο τους
> παραμένουν ακέραια και δεν έχουν φλιπάρει τίποτα bits τους από ηλιακές
> καταιγίδες και τα τοιαύτα; Εγώ έχω κάνει custoμιά την οποία θα αποκαλύψω
> αφού δω τις πρώτες απαντήσεις, για να μην ξεφτιλιστώ!

Τα "ζωτικά" δεδομένα με τα οποία εργάζομαι καθημερινά και είναι μικρού
όγκου (<6GB), τα κάνω rsync σε ένα φλασάκι μερικές φορές την ημέρα και
οπωσδήποτε πριν κλείσω τον υπολογιστή. Χρησιμοποιώ το φλάσάκι και για
να συγχρονίσω τα αρχεία αυτά μεταξύ σταθερού και φορητού.

Κάνω και rsync μια φορά την εβδομάδα όλα τα αρχεία μου σε εξωτερικό
δίσκο. Μια στις 2-3 εβδομάδες (αναλόγως και του τι έχει αλλάξει)
παίρνω και ένα dd το root partition, από το οποίο κρατάω προφανώς και
κάποιες παλιότερες εκδόσεις.

Απλά πράγματα, έτσι να υπάρχει ένα fallback σε περίπτωση που σπάσει ο
...ακατανόμαστος το ποδάρι του. Στην πράξη, δεν είχα σχεδόν ποτέ θέμα,
εκτός από πολύ λίγες φορές που έκανα ο ίδιος βλακείες κατά λάθος (π.χ.
συγχρονισμός στην αντίστροφή κατεύθυνση).

> Y.Γ. Μου έχει τύχει η ακόλουθη ανατριχιαστική φάση: Ένα tar ~5 GB με backups
> σε δίσκο όπου φυλασσόταν μαζί με το .md5 του βλέπω κάνει md5 mismatch.
> Ξαναϋπολογίζω το md5 του βλέπω άλλο. Ξανά· πάλι άλλο! Κάθε φορά που
> υπολόγιζα το checksum έβρισκα άλλο (lol). Tελικά το πρόβλημα εντοπίστηκε σε
> πρόβλημα που παρουσίασε το (μάλλον) φτηνιάρικο usb2ata...

Εντάξει. Είχε πρόβλημα το hardware, εκεί ήταν το θέμα, όχι στις
ηλιακές καταιγίδες. (-;

Ακόμα μια παρατήρηση για τα σχόλιά σας. Όσον αφορά το σκληρό δίσκο
στον σταθερό, έχω κάνει το εξής (wannabe) έξυπνο: Όταν αγόρασα το όλο
σύστημα πριν 4 χρόνια, πήρα δύο πανομοιότυπους σκληρούς των 750 GB,
τον δεύτερο μαζί με μια εξωτερική θήκη sata. Αφού έστησα το σύστημα,
πήρα ένα πλήρες dd στον δεύτερο σκληρό. Από τότε, όταν παίρνω
αντίγραφα, κάνω είτε dd είτε rsync τα partition από τον εσωτερικό στον
εξωτερικό δίσκο, ανάλογα με το αν είναι system partition ή δεδομένα.
Κάνω κι από ένα fsck μετά και φαίνονται να είναι εντάξει. Θα ήθελα να
πιστεύω ότι αν τα φτύσει ο εσωτερικός σκληρός, θα καρφώσω τον (τώρα)
εξωτερικό και θα παίξει αμεσως. Θα έπρεπε να έχω κανει και μια δοκιμή
φυσικά, αλλά για να είμαι ειλικρινής, βαριέμαι. (εχμ, όκει,
πυροβολήστε με q-:)