Re: Σε διαβούλευση προκήρυξη για γιγάντιο έργο λογισμικού στο Δημόσιο

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Wed Dec 19 13:55:18 EET 2012

2012/12/19 Stefanos Kouzof <kouzof at gmail.com>:
> Για το λόγο αυτό είμαι υπέρ του να "σπάνε" τέτοια έργα σε μικρότερα, τοπικά
> έργα, με τις ίδιες προδιαγραφές, που επικοινωνούν μεταξύ τους με ανοικτά
> πρότυπα. Γενικά, η αρχή του project management (...μάθημα της σχολής) ήταν:
> αν μια εργασία είναι δύσκολο να τη διαχειριστείς, σπάστην σε μικρότερες
> εργασίες, και επανέλαβε το αυτό μέχρι να φτάσεις σε ξεχωριστές εργασίες που
> μπορείς να τις διαχειριστείς.
>
> Προφανώς αυτό το γνωρίζουν και όσοι σχεδίασαν την προκήρυξη, αλλά δεν το
> εφαρμόζουν. Κατά τύχη; Δεν νομίζω.

Το πρόβλημα με το "σπάσιμο" είναι το να γίνει το merging μετά, το οποίο είναι
επίσης πολύ ζόρικη δουλειά όταν μιλάμε για πολύπλοκα συστήματα.

Οπότε:

   * ή υπάρχει κάποιος "project management" φορέας που θα αναλάβει
αυτό το "σπάσιμο", τον καθορισμό των προτύπων επικοινωνίας, των milestones
και γενικά τη διαχείριση όλων αυτών των υποέργων και τη συνεννόηση των
υπεργολάβων
καθώς και το arbitration όταν υπάρχουν διαφωνίες. Αυτός ο φορέας
πιστεύω θα μπορούσε
να είναι το ΕΚΔΔΑ αλλά ποιος δημόσιος φορέας έχει δουλέψει σωστά / αποδοτικά
στην Ελλάδα ως τώρα *μακροπρόθεσμα* ώστε να μπορείς να εμπιστευτείς; Δε χάνω
όμως τις ελπίδες μου όπως και να έχει.

   * ή απλά ένας φορέας αναθέτει ένα έργο σε μια μεγάλη εταιρεία η οποία κάνει
αυτή τη "βρωμοδουλειά" σπασίματος, ανάθεσης σε υπεργολάβους, προμηθευτές
και ίδιους πόρους και merging, φυσικά με το αζημίωτο (η εύκολη λύση που
προτιμάται ως τώρα κατά κόρον και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά φυσικά
είναι και η ακριβότερη γενικά.)

   * ή υπάρχει κάποιος "embarrassingly parallelizable" τρόπος να χωριστεί ένα
   έργο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για επιπλέον project management, αυτό
   συμβαίνει π.χ., με το τελευταίο έργο του υπουργείου παιδείας για τα laptop
   στα γυμνάσια πιστεύω.

  * ή υπάρχουν κάποιες κοινοπραξίες που είναι πιο σταθερές στο χρόνο με
  αποτέλεσμα να λειτουργούν σχεδόν σαν ένας μεγάλος οργανισμός χωρίς
  όμως την "αγκύλωση" και δυσκινησία που έχουν παραδοσιακά τέτοιοι
  οργανισμοί. Ένα Ελληνικό παράδειγμα τέτοιου cluster που γνώρισα
  το καλοκαίρι νομίζω είναι η ομάδα IDEA|TOPOS που είναι cluster από
   δικηγόρο + αρχιτέκτονες / διακοσμητές + πληροφορικάριους κλπ και
  όλοι μαζί ασχολούνται με "place branding".

  Θα ήθελα να δω και στο χώρο μας τέτοιου είδους clusters από μικρές
  εταιρείες που να έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα και η συνεργασία έτσι
  να είναι πιο απροβλημάτιστη και βασισμένη στις αρχές του ΕΛ/ΛΑΚ.

Ή φυσικά όλα τα παραπάνω μαζί.

Χαιρετισμούς,
Παντελής