Απορία aptosid

Γιώργος Πάλλας gpall at ccf.auth.gr
Fri May 20 09:05:34 EEST 2011

On 19/05/2011 11:40 μμ, George Notaras wrote:

> Μ'αρέσει αυτή η προσέγγιση του Mint σχετικά με το full multimedia
> support out-of-the-box.
>
> Με την ευκαιρία να κάνω κι ένα σχόλιο (λίγο off-topic, αλλά συγχωρήστε με).
>
> Στο about βλέπουμε:
>
>  * It's both free of cost and open source.
>
> Και ρωτάω ρε γαμώτο: Γιατί μια polished διανομή με full multimedia
> support, η οποία έχει γλιτώσει από την τυραννία της ταμπέλας ότι
> περιέχει μόνο free software, θα πρέπει να είναι free from cost? Γιατί να
> μην είναι υποχρεωμένος ο κάθε φούστης και η κάθε φουτάνα που το
> [...]

Παράδοξο: Πριν περίπου 3 χρόνια, όταν 'λεφτά υπήρχαν', και επειδή ήδη
είχα ερωτευθεί σφόδρα το debian, είπα να δώσω κανένα κατοστάρικο στο
debian project. Ένας φίλος μου, παλιός linuxάς, ο Βασαΐτης που με είχε
μυήσει στο debian, μου είπε να μη δώσω εκεί αλλά στο FSF. To debian
project, είπε, είχε από sponsorships τόσα λεφτά που δεν ήξερε τι να τα
κάνει (sic). Γιατί λοιπόν το debian κολυμπάει στα sponsorships ενώ το
Mint/Ubuntu όχι; Θα διακινδυνεύσω λοιπόν την εικασία ότι υπάρχει
αιτιώδης σχέση μεταξύ της out-of-box-ίλας (== ευκολίας) και της μεγάλης
πλειοψηφίας ανθρώπων που προσελκύονται από αυτήν,  και της (μη) διάθεσης
των τελευταίων για προσφορά/ανταπόδοση. Κάτι σαν το περίεργο φαινόμενο
που πολύ πορωμένοι windowsάδες δεν έχουν αγοράσει ούτε μια φορά τα Windows.