Απορία aptosid

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Fri May 20 16:22:06 EEST 2011

On 20/05/2011 15:10, Γιώργος Πάλλας wrote:

> Oι απαιτήσεις διαφόρων χρηστών από το desktop τους ποικίλουν βέβαια
> πολύ, αλλά εσύ με τί πειραματίστηκες αυτά τα 5 χρόνια και που χαλούσε το
> πράμα; (αν το έχεις αναφέρει ήδη κάπου στο thread sorry)

Με Fedora και CentOS για ένα δίμηνο (ακριβώς πριν 2 χρόνια). Φυσικά έχω
δοκιμάσει και πολλές άλλες διανομές, αλλά σε δευτερεύοντα pc ή virtual
machine, και ακόμα συνεχίζω να χρησιμοποιώ μια παλιά fedora σε ένα
δευτερεύον box. Κι επίσης να σημειώσω ότι δεν ήμουν χρήστης που
χρησιμοποιεί μόνο τον web browser. Ασχολήθηκα με πάρα πολλά πράγματα και
αφιέρωσα αμέτρητες ώρες (ή καλύτερα μέρες).

Ο λόγος που έγινε το switch σε windows *δεν* έχει να κάνει με το fedora,
το οποίο είναι εξαιρετικό. Αλλά με το ότι μέσα στα 5 αυτά χρόνια είδα να
γίνονται πολλές αλλαγές, αλλά πολύ λίγα βήματα προόδου γενικότερα σε
όλες τις διανομές. Επίσης, διαπίστωσα ότι το λεγόμενο linux-desktop δεν
είχε ποτέ, δεν έχει και ούτε προβλέπεται να έχει στο άμεσο μέλλον σοβαρή
χρηματοδότηση ή σοβαρό πλάνο και ότι δεν πρόκειται να ξεφύγει εύκολα από
την beta φάση. Γεγονός που σήμαινε ότι η προσδοκία ότι θα ερχόταν
σύντομα μια στιγμή που δεν θα μπλέκεται το λειτουργικό στα πόδια μου
όταν κάνω άλλες δουλειές δεν θα ερχόταν και τόσο σύντομα.

Στη συνέχεια δοκίμασα για αρκετούς μήνες μια windows 7 release candidate
και μια final enterprise trial που βρήκα. Μόλις έληξαν τα trial,
αναλογίστηκα τις επιλογές που είχα κι επέλεξα να επισκεφτώ τον
Παπασωτηρίου και να αποκτήσω αυτό που πραγματικά ήθελα.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι θεωρώ το linux κατώτερο τεχνολογικά για
desktop χρήση. Απλά, δυστυχώς, είναι αδύνατο όπως έγραψα παραπάνω να
ξεφύγει εύκολα από την beta φάση δεδομένων των συνθηκών. Αναφέρομαι σε
διανομές που αναπτύσσονται με γρήγορο ρυθμό, fedora, ubuntu, opensuse.
Πιο σταθερες διανομές σίγουρα είναι κατάλληλες για desktop του Δημοσίου
και για χρήστες που καταφέρνουν να τις κάνουν να λειτουργούν όπως αυτοί
θέλουν. Εγώ δεν κατάφερα να χρησιμοποιήσω το CentOS στο κύριο dektop μου.

:)