Re: Απορία aptosid

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Wed May 18 14:16:50 EEST 2011

Στις 18 Μαΐου 2011 1:39 μ.μ., ο χρήστης Σπύρος Γεωργαράς <sng at hellug.gr> έγραψε:
> Στις 18/05/2011 01:28 μμ, ο/η Antonis Christofides έγραψε:

> Η βασική διαφορά είναι ότι παρεμβάλουν τα δικά τους repositories και κάνουν
> hold κάποια πακέτα του sid τα οποία «αποδεδειγμένα» θα έσπαγαν το σύστημά
> σου, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα να γίνει αυτό. Κατά τα
> άλλα είναι όπως το sid (διαβάζεις τα d-u warnings και προσέχεις πότε θα
> κάνεις dist-upgrade)
>
> Πέραν αυτού παρέχουν και δικό τους (custom) kernel, αλλά μη με ρωτήσεις
> παραπάνω δεν έχω ψάξει τι και πως...

Τρέχω στο λαπιτόπ μου aptosid (πάλαι ποτέ sidux) από το Γενάρη του
2008, συνεχόμενα χωρίς επανεγκατάσταση (μόνο apt-get dist-upgrade),
και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.

Να διορθώσω οτι ΔΕΝ "παρεμβάλλουν" δικά τους repositories, δε κάνουν
δηλαδή apt-pinning. Το repo τους είναι επιπρόσθετο στο repo του sid,
και περιέχει μόνο τον aptosid kernel (που είναι πιο current από τον
debian vanilla kernel) και διάφορα επιμέρους πακέτα που κατά βάση
αφορούν ρυθμίσεις του συστήματος και του desktop (μια εξαίρεση είναι
αυτή την εποχή το udev, για το οποίο έχουν δικό τους πακέτο). Αυτό που
λέει ο Σπύρος με τα hold αφορούν το smxi, που κάποτε ήταν το βασικό
utility συστήματος του sidux αλλά πλέον δεν ισχύει για το aptosid.

Ουσιαστικά το aptosid είναι 99.9% debian sid, απλώς με custom kernel.
Και η χρησιμότητα είναι οτι (1) σου προσφέρει ένα άμεσο δρόμο για το
sid, δεδομένου οτι δεν υπάρχουν επίσημα releases του sid (κανονικά
εγκαθιστάς stable ή testing και το μετατρέπεις σε sid), και (2) έχει
κάποιες ρυθμίσεις (π.χ. στο apt-get) που είναι πιο sensible (ανάλογα
τα γούστα του καθενός) από το επίσημο debian.

Γι' αυτό και τα καλοκαιρινά T-shirt μου έχουν το Debian swirl και όχι
τον κάβουρα του sidux/aptosid...

Θοδωρής