Re: μπορώ να προκαλέσω droped packets στην ethX με sw?

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Mar 26 18:29:11 EET 2011

On 2011/3/22 Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:

> είχα κάποιο τυχαίο πρόβλημα στο τοπικό δίκτυο (~70% packet loss στα
> ping μου). Συμπτωματικά πρόσεξα ότι την ίδια στιγμή το evince στο PC
> μου αργούσε δραματικά να ανοίξει pdf files που είχα ΤΟΠΙΚΑ στο ΔΙΣΚΟ
> ΜΟΥ. Όταν διόρθωσα το πρόβλημα τα ίδια τοπικά pdfs άνοιγαν κανονικά.
> Μου έκανε εντύπωση η σύμπτωση και σκέφτηκα να την ελέγξω. Όντως χάρη
> στη βοήθεια σας σήμερα που βρήκα 5 λεπτά το δοκίμασα και τελικά όταν
> έχω μεγάλο packet loss όντως αργεί τραγικά και το evince. Πολύ
> περίεργο!

Πριν δοκιμάσεις κάτι πιο περίπλοκο, με packet loss frameworks και
μυστήρια configurations, δες τι έχει να πει το παλιό καλό tcpdump.

Σε μένα π.χ. σε Ubuntu 10.04.1 LTS δε φαίνεται να στέλνει _απολύτως_
τίποτα το Evince όταν ανοίγω αρχεία PDF από τον τοπικό δίσκο.  Ούτε
πριν, οε κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, ούτε μετά.  Δοκίμασα το εξής
σε laptop που έχει συνδεθεί με IPv4-only interface:

    # tcpdump -n -l -vvvv -XX -r 2500 -w /tmp/dns.cap \
          '(tcp or udp) and port 53' |& tee /tmp/dns.log

Και δεν κατέγραψε ούτε ένα πακέτο, λόγω Evince.  Όσα PDF και να άνοιξα,
να άφησα σε auto-scroll mode, ή να έκλεισα μέσα στην τελευταία ώρα.