Re: OT συζήτηση; Η σχέση με το linux, διαχείριση χρόνου και άλλα

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Sun Feb 27 16:44:54 EET 2011

2011/2/27 Fanourgakis Manolis <mfanou at gmail.com>:
> ταλαιπωρήθηκα αρκετά με fdisk, cfdisk και sfdisk, κι ενώ στο linux δε
> μπορούσα να φτιάξω ένα σωστό partition table και η mkfs.vfat αρνιόταν

Σκέφτηκες ποτέ πως είναι επίτηδες γραμμένο έτσι το partition table σε
σχεδόν όλα τα usb sticks της αγοράς ώστε να μην μπορείς να ασελγήσεις
πάνω του ?

Οπότε σε αυτήν την περίπτωση τα πράγματα είναι απλά: το να μην
αλλάξεις το partition table είναι μια λύση. Αρκετά καλή.

Εν μέρει η γνώση που χρειαζόσουν πρέπει να βρίσκεται στα man pages των
fdisk, cfdisk και parted, αλλά πάντα Google is your friend.

> β) Μετά από περίπου 8 χρόνια που χρησιμοποιώ linux, ίσως έχω την
> ψευδαίσθηση ότι "ξέρω" πια, πράγμα που δεν ισχύει όμως παρά μόνο για

Ποτέ δεν ισχύει αυτό :) Πάντα υπάρχει κάτι ακόμα που δεν έχεις μάθει ή
κάτι που ξέχασες :)

> ότι χρησιμοποιώ καθημερινά. Τείνω λοιπόν να προσπαθώ να κάνω πράγματα
> μάλλον με το "στριφνό" τρόπο με αποτέλεσμα όταν δεν ξέρω αρκετά καλά
> πως, να τρώω πολύ χρόνο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση fdisk, cfdisk αντί
> του πιο φιλικού gparted. Φαντάζομαι ότι δεν είναι κακό να προσπαθώ με
> τα πρώτα, όταν όμως δε μπορώ να κάνω δουλειά και βιάζομαι, μάλλον
> πρέπει να πηγαίνω κατ' ευθείαν στο τελευταίο.

Εξαρτάται τί θές να κάνεις κάθε φορά. Μερικές φορές απλά θες να κάνεις
τη δουλειά σου. Κάποιες άλλες φορές θες να έχεις περισσότερο έλεγχο
στο πώς ακριβώς θα γίνει η δουλειά που θες (είτε για εκπαιδευτικούς
λόγους είτε για περισσότερη εποπτεία) και αυτό απαιτεί επένδυση σε
χρόνο.

Στην προκειμένη, δεν μας είπες ακριβώς τί ήθελες να κάνεις. Να
τελειώσεις το γρηγορότερο δυνατό για να βάλεις να ακούσεις μουσική ή
να ψιλο-ανακαλύψεις τί περίπου παίχτηκε με το στικ ?

> Μου έχει ξανασυμβεί αυτό και γενικά δεν είναι καλό. Τρώει χρόνο από
> όλα τα υπόλοιπα πράγματα που θέλω να κάνω (στη ζωή μου q-:) Και για να
> μην παρεξηγηθώ, να ξαναπώ ακριβώς ποιο είναι το πρόβλημα: Το να κολλάω
> ώρες και ώρες σε κάτι "δευτερεύον" σε σχέση με την κύρια δουλειά που
> προσπαθώ να κάνω.

Είναι θέμα επιλογής. Τώρα βέβαια κάνεις φιλοσοφική εσωτερική αναζήτηση
γιατί μάλλον κι εσύ δεν έχεις κατασταλάξει.

> Γενικά, μερικές φορές αναρωτιέμαι αν ο χρόνος που αφιερώνω στο
> πιγκουινάκι μου αξιοποιείται σωστά. Σίγουρα έχω μάθει αρκετά πράγματα
> κι αυτό θέλω να πιστεύω ότι με κάνει καλύτερο (ή λιγότερο κακό q-:)
> πληροφορικάριο. Μερικές φορές όμως νιώθω σαν να κάνω τα πράγματα
> (πολύ) πιο δύσκολα συγκρίνοντας με συναδέλφους που χρησιμοποιούν
> windows.

Το να ψάχνεις κάτι σε βάθος (επενδύοντας χρόνο), είναι γενικά καλό. Θα
σε βοηθήσει να μάθεις περισσότερα πράγματα σε σχέση με τους
συναδέλφους σου, οι οποίοι συνήθως επιφανειακά χρησιμοποιούν ένα
λειτουργικό σύστημα. Το να διαλέξεις τον δύσκολο δρόμο θα σου παρέχει
διαφορετικές εμπειρίες, λογικά θα σου δώσει και ένα κάποιο πλεονέκτημα
στο επάγγελμά σου (διότι έχεις μάθει να ψάχνεσαι ενώ οι άλλοι τα
περιμένουν έτοιμα).

Με τον καιρό και με την εμπειρία θα μάθεις να το ισορροπείς αυτό,
κυρίως μέσα από τη σωστή επιλογή των εργαλείων, ανάλογα που θες να
εστιάσεις κάθε φορά. Αν θες να εστιάσεις στην ταχύτητα για μια
εργασία, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και Windows, δεν είναι κακό
(ειδικά αν ξέρεις το πώς ακριβώς θα γινόταν εναλλακτικά με Linux και
ποιό θα ήταν το αποτέλεσμα, με κέρδος σε κάποιους τομείς ή όχι).