OT συζήτηση; Η σχέση με το linux, διαχείριση χρόνου και άλλα

Fanourgakis Manolis mfanou at gmail.com
Sun Feb 27 15:38:02 EET 2011

Σήμερα το πρωί αντιμετώπισα ένα πρόβλημα με το usb stick που
χρησιμοποιώ και σαν mp3 player.

Για να μην τα πολυλογώ, είχα τη φαεινή ιδέα (μάλλον ξύπνησα με όρεξη
Κυριακάτικα q-:) να ...ασελγήσω εις βάρος του fat partition του. Αφού
ταλαιπωρήθηκα αρκετά με fdisk, cfdisk και sfdisk, κι ενώ στο linux δε
μπορούσα να φτιάξω ένα σωστό partition table και η mkfs.vfat αρνιόταν
να δουλέψει, ενώ στα windows φόρμαρε μεν, αλλά δεν αναγνωριζόταν στο
linux, τελικά δοκίμασα με το gparted που τακτοποίησε την υπόθεση σε 3'
(μαζί με το χρόνο για την εγκατάστασή του).

Εν τω μεταξύ όμως έφαγα μερικές φλασιές, γιατί δε μου δούλευε το
στικάκι σαν mp3 player και δυστυχώς το χρησιμοποιώ καθημερινά για να
ακούω μουσική. Είμαι λιγάκι εξαρτημένος από αυτό.

Έκανα πολλά λάθη. Θα προσπαθήσω να τα καταγράψω:

α) Αφού ήθελα να κάνω βλακείες, γιατί δεν πήρα αρχικά ένα ωραίο dd όλο
το device του usb stick να είμαι άνετος; Αν το είχα κάνει, ό,τι κι αν
συνέβαινε, θα μπορούσα να επαναφέρω το stickάκι στην αρχική κατάσταση,
σωστά;

β) Μετά από περίπου 8 χρόνια που χρησιμοποιώ linux, ίσως έχω την
ψευδαίσθηση ότι "ξέρω" πια, πράγμα που δεν ισχύει όμως παρά μόνο για
ότι χρησιμοποιώ καθημερινά. Τείνω λοιπόν να προσπαθώ να κάνω πράγματα
μάλλον με το "στριφνό" τρόπο με αποτέλεσμα όταν δεν ξέρω αρκετά καλά
πως, να τρώω πολύ χρόνο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση fdisk, cfdisk αντί
του πιο φιλικού gparted. Φαντάζομαι ότι δεν είναι κακό να προσπαθώ με
τα πρώτα, όταν όμως δε μπορώ να κάνω δουλειά και βιάζομαι, μάλλον
πρέπει να πηγαίνω κατ' ευθείαν στο τελευταίο.

γ) Όλη αυτή η δουλειά μου πήρε περίπου 3 ώρες, μάλλον αρκετό χρόνο.
Ίσως έπρεπε να βάλω ένα όριο και μετά από π.χ. μία ώρα να σταματήσω να
ασχολούμαι. Δεν το έκανα όμως. Πρώτον γιατί όταν αρχίσω να ψάχνω κάτι
δε μπορώ να σταματήσω (χμμ, ακούγεται σαν εξάρτηση!) και δεύτερον, θα
έμενα χωρίς το φλασάκι που χρησιμοποιώ για να ακούω μουσική.

Μου έχει ξανασυμβεί αυτό και γενικά δεν είναι καλό. Τρώει χρόνο από
όλα τα υπόλοιπα πράγματα που θέλω να κάνω (στη ζωή μου q-:) Και για να
μην παρεξηγηθώ, να ξαναπώ ακριβώς ποιο είναι το πρόβλημα: Το να κολλάω
ώρες και ώρες σε κάτι "δευτερεύον" σε σχέση με την κύρια δουλειά που
προσπαθώ να κάνω.

Γενικά, μερικές φορές αναρωτιέμαι αν ο χρόνος που αφιερώνω στο
πιγκουινάκι μου αξιοποιείται σωστά. Σίγουρα έχω μάθει αρκετά πράγματα
κι αυτό θέλω να πιστεύω ότι με κάνει καλύτερο (ή λιγότερο κακό q-:)
πληροφορικάριο. Μερικές φορές όμως νιώθω σαν να κάνω τα πράγματα
(πολύ) πιο δύσκολα συγκρίνοντας με συναδέλφους που χρησιμοποιούν
windows.

Κι άλλο ένα παράδειγμα: Δεν έχω καταφέρει να δουλέψει σωστά το standby
στο netbook που χρησιμοποιώ καθημερινά στη σχολή (κάνω ένα full-time
master αυτή τη στιγμή), με αποτέλεσμα να πρέπει να το κάνω shutdown
και να το ανοίγω ξανά 3-4 φορές μέσα στην ημέρα. Ίσως δεν έψαξα αρκετά
όταν έκανα την εγκαάσταση. Βλακεία, είναι κάτι που το λούζομαι κάθε
μέρα. Έψαξα κατόπιν, αλλά δε βρήκα γρήγορη λύση και τα παράτησα, γιατί
θεώρησα ότι δεν είχα χρόνο για περαιτέρω ψάξιμο.

Τα συμπεράσματά μου λίγο-πολύ τα έχω βγάλει. Θα προσπαθήσω να λύσω τα
θεματάκια μου ένα-ένα. Όλοι έχουμε περιθώρια βελτίωσης, φαντάζομαι (-;

Αν θέλετε να συμμετέχετε στη συζήτηση, θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε
όλα αυτά ή/και πως αντιμετωπίσατε παρόμοια ζητήματα. Η εμπειρία σας
πολύτιμη (-: