SATA - e-SATA

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Tue Oct 19 12:58:08 EEST 2010

  on 10/19/2010 11:41 AM Theodoros V. Kalamatianos wrote the following:

> Όχι ακριβώς. Τα staggered pins Θα τα βρεις στα connectors των (καλών)
> hot-swap bays, τα οποία συνδέονται σε κανονικές θύρες SATA. Εκεί τα
> pins έχουν σημασία καθώς όταν βάζεις έναν δίσκο on-the-fly ρεύμα και
> δεδομένα συνδέονται πρακτικά ταυτόχρονα.
ΟΚ, λογικό για την περίπτωση στην οποία αναφέρεσαι. Εγώ μιλούσα για τα
γνωστά (ΑΤΧ που λέμε) τροφοδοτικά και για απλές θύρες χωρὶς να
παρεμβάλλονται hot-swap bays.

> [...]
> εκτός και αν έχεις μητρική και enclosure με eSATAp (σχετικά σπάνιο).
>
> Τα φυσικά χαρακτηριστικά του μετατροπέα SATA/eSATA δεν ειναι ζήτημα.
> Οι Κινέζοι φτιάχνουν ό,τι τρελό συνδυασμό καλωδίου μπορείς να
> φανταστείς. Ζήτημα πιθανώς να προκύψει με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά
> της σύνδεσης:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA#eSATA
>
> Οι διαφορές δεν είναι πολύ μεγάλες και κανονικά για μικρά αθροιστικά
> μήκη καλωδίου (<1m) θα πρέπει(tm) να λειτουργήσει, καθώς τότε
> ερχόμαστε στα requirements του απλού SATA. Επίσης ορισμένες μητρικές
Προφανώς αναφέρεσαι στις τάσεις των Minimum transmit potential και
Minimum receive potential. Πιστεύω κι`εγώ ότι υπάρχει αρκετό εύρος
ασφαλείας/ανοχής.

> Θεωρητικά είναι καλύτερα πρώτα να δίνεις ρεύμα και μετά να συνδέεις το
> καλώδιο των δεδομένων,
Μήπως ὸμως τότε προκύπτει ενδεχομένως θέμα με το ποιά data pins θα
συνδέονται πρώτα, έστω και για διαφορές msec ; Άν και στις προηγούμενες
αναφορές δεν διάβασα κάτι τέτοιο.
> ώστε τα ηλεκτρονικά των δίσκων να προλαβαίνουν να έρθουν σε κατάσταση
> ηρεμίας. Με καλό υλικό όμως δεν θα δεις διαφορά στην πράξη.
>
> Έχω δει αρκετά reports ότι το eSATA με απλούς μετατροπείς λειτουργεί.
> Από την άλλη αν η μητρική σου δεν το υποστηρίζει ρητά
Το manual αναφέρει ότι ο controller υποστηρίζει το AHCI standard. Δεν
λέει και περισσότερο.
> δεν είναι ακριβώς by-the-book και θα πρέπει συνέχεια να το έχεις στο
> πίσω μέρος του μυαλού σου. Νομίζω επίσης ότι κάποια λειτουργικά
> παίρνουν επιπλέον μέτρα με τα eSATA ports, του στυλ να κλείνουν το
> write-caching κλπ. κάτι που θα πρέπει μάλλον να κάνεις με το χέρι αν
> θεωρείς ότι χρειάζεται.

ναι, με umount (εντολή cl).
> Αναλόγως με το πόσο καλοσχεδιασμένη είναι η μητρική σου και το
> enclosure το όλο εγχείρημα μπορεί να δουλέψει, να μισο-δουλέψει
> ανάλογα με το ζώδιό σου, να σε δουλέψει ψιλό γαζί με τα δεδομένα σου,
> να μη δουλέψει καθόλου, να δουλέψει τους αισθητήρες καπνού στο γραφείο
> σου στο τέρμα ή να δουλέψει καθοριστικά για το επόμενο Big Bang.
Ναι, το θέμα μας είναι να μην δουλέψει μόνο στην αρχή και κάποια στιγμή
παρουσιάσει βλάβη, επειδή εμείς δεν ξέραμε τι κάναμε ...

> Αν η μητρική δεν είναι ρητά eSATA-ready, προσωπικά θα προτιμούσα να
> βάλω έναν κανονικό PCI-e SATA controller με έτοιμη θύρα eSATA, καθώς
> αυτό δίνει και επιπλέον θύρες SATA μέσα στο κουτί. Αν έχεις το χώρο
> στο κουτί και δεν σε πειράζει η λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση ρεύματος
> σκέψου το.
Η συγκεκριμένη μητρική είναι mini-itx και έχει μια μόνο PCI θύρα, η
οποία είναι ήδη πιασμένη από κάρτα δικτύου (για χρήση του συστήματος ως
router).