SATA - e-SATA

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Tue Oct 19 16:30:35 EEST 2010

On Tue, 19 Oct 2010, Thanasis wrote:

> ΟΚ, λογικό για την περίπτωση στην οποία αναφέρεσαι. Εγώ μιλούσα για τα
> γνωστά (ΑΤΧ που λέμε) τροφοδοτικά και για απλές θύρες χωρὶς να
> παρεμβάλλονται hot-swap bays.

Προφανώς και τα βύσματα των τροφοδοτικών δεν είναι σχεδιασμένα για
hotplugging. Εκτός και αν αναφέρεσαι στο παπατζίδικο hotplugging που
έχουμε όλοι κάνει κατά καιρούς με το κουτί ανοικτό και τους δίσκους να
κρέμονται από μέσα σαν τα εντόσθια από ξεκοιλιασμένο ζώο.

> Προφανώς αναφέρεσαι στις τάσεις των Minimum transmit potential και
> Minimum receive potential. Πιστεύω κι`εγώ ότι υπάρχει αρκετό εύρος
> ασφαλείας/ανοχής.

Το εύρος αυτό υπάρχει στα πρότυπα. Οι υλοποιήσεις είναι πάντα άλλη
ιστορία.

> Μήπως ὸμως τότε προκύπτει ενδεχομένως θέμα με το ποιά data pins θα
> συνδέονται πρώτα, έστω και για διαφορές msec ; Άν και στις προηγούμενες
> αναφορές δεν διάβασα κάτι τέτοιο.

Το κύριο είναι να συνδέεται πρώτα η γείωση για προστασία από
ηλεκτροστατικές εκφορτίσεις και σε δεύτερη φάση το ρεύμα για να
σταθεροποιηθούν τα ηλεκτρονικά της συσκευής. Από εκεί και πέρα όλα τα
πρωτόκολλα επικοινωνίας με κάποιας μορφής hotplugging προβλέπουν
connection settling times αρκετά μεγάλα ώστε να ολοκληρώνεται η φυσική
σύνδεση χωρίς πρόβλημα.

> Το manual αναφέρει ότι ο controller υποστηρίζει το AHCI standard. Δεν
> λέει και περισσότερο.

Το AHCI αφορά περισσότερο την επικοινωνία υπολογιστή/ελεγκτή παρά την
επικοινωνία ελεγκτή/δίσκου. Δεν περιγράφει τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της
σύνδεσης και δεν αποτελεί προϋπόθεση του προτύπου SATA. Αυτό που ψάχνεις
είναι αναφορές σε eSATA είτε στο εγχειρίδιο είτε στο BIOS της μητρικής. Αν
θες, δες και το datasheet του ελεγκτή.

> ναι, με umount (εντολή cl).

Το umount κάνει στην ουσία και sync οπότε θεωρητικά είσαι εντάξει. Δεν θα
έβλαπτε όμως να περιμένεις κάποια δευτερόλεπτα πριν βγάλεις το δίσκο.
Υπάρχουν δυστυχώς δίσκοι που δεν κάνουν Αυτό Που Πρέπει (ΤΜ) όταν λαβουν
την εντολή για cache flush. Οι καινούριοι δίσκοι πρέπει να είναι εντάξει
αλλά ποτέ δεν ξέρεις...

> Ναι, το θέμα μας είναι να μην δουλέψει μόνο στην αρχή και κάποια στιγμή
> παρουσιάσει βλάβη, επειδή εμείς δεν ξέραμε τι κάναμε ...

Να πάθει βλάβη εκ των υστέρων μου φαίνεται λίγο δύσκολο. Αλλά στη θέση σου
θα έκανα έναν έλεγχο, π.χ. παίρνοντας md5sums από μερικές δεκάδες GB
αρχεία, αντιγράφοντας στο δίσκο και κάνοντας επιβεβαίωση.

> Η συγκεκριμένη μητρική είναι mini-itx και έχει μια μόνο PCI θύρα, η
> οποία είναι ήδη πιασμένη από κάρτα δικτύου (για χρήση του συστήματος ως
> router).

Τότε δοκιμάζεις με το μετατροπέα και μας λες :-)

Φιλικά,

Θοδωρής