Powerline

Stelios Bounanos sb-lst at enotty.net
Tue Jan 12 04:26:00 EET 2010

[snip]

> [...]
> μπορεί να δει τις τσόν^W^Wτα αρχεία μας ακόμα και αν ξεχάσουμε να
> αλλάξουμε τον κωδικό :-). Δείτε όμως π.χ. και το
>
> ftp://ftp.aztech.com/support/Singapore/HomePlug/HL108E%20HomeplugAV%20Frequently%20Asked%20Questions.pdf
>

> 2. Είχαμε κάποτε ένα παλιό πλυντήριο που όταν στράγγιζε τα ρούχα (κάνοντας
> παρεμπιμπτόντως σαν 747 στην απογείωση) έκανε τη CRT οθόνη μου να χορεύει
> στο ρυθμό του κάδου. Τώρα έχω ένα κρουστικό δράπανο που βγάζει παράσιτα σε
> όλη την εγκατάσταση με τον ίδιο τρόπο.
>
> Τα διάφορα PLC (Power Line Communication) adapters πώς τα πάνε σε τέτοιες

Καθόλου καλά, είναι το πιο βρώμικο physical layer που μπορείς να
φανταστείς (ασύρματο ethernet με spark-gap transmitters ευτυχώς δεν
υπάρχει).  Οι χάλκινοι αγωγοί της ηλεκτρικής καλωδίωσης με τις
συνδέσεις, τους διακόπτες κλπ. απλά δεν είναι transmission lines, και
επομένως όταν βάλεις αυτά τα ρημάδια πάνω τους μετατρέπονται σε κεραίες.
Το σήμα μπορεί να μεταδοθεί στις γραμμές έξω απο το κτίριο.

Οι συσκευές PLC συνήθως χρησιμοποιούν συχνότητες στα βραχέα (HF), από 2
έως 30 MHz, κάποιες καί μέχρι τα 50 MHz.  Μερικές έχουν (ανεπαρκή έως
ανύπαρκτα) notches σε διάφορες συχνότητες.

> Γιατί άμα πέφτει το δίκτυο κάθε φορά που δουλεύει το ψυγείο...

Δεν ξέρω που εκπέμπει ο συμπιεστής του ψυγείου σου και σε τι ισχύ :-)
Αλλά εφόσον οι PLC συσκευές εκπέμπουν σε HF, μπορείς να είσαι βέβαιος
οτι και άλλες εκπομπές στις ίδιες συχνότητες θα παρεμβάλλονται στο δικό
σου σήμα.  Φυσικά αν συμβεί αυτό δεν έχεις καμία λύση εκτός απο το να
στήσεις ασύρματο δίκτυο, ή κανονικό ενσύρματο με twisted pair.  Με άλλα
λόγια, καλά να πάθεις :-)

Το πρόβλημα είναι οτι ακόμα και αν δουλεύει καλά, έρχεσαι σε σύγκρουση
με υπάρχοντες και καθιερωμένους χρήστες του φάσματος που δε φταίνε σε
τίποτα.

Π.χ., ο κυρ Μάκης απο δίπλα (ή ίσως και 2km πιο μακριά), που δε βαρέθηκε
να βάλει cat5 ή wifi, και που σαν ραδιοερασιτέχνης έχει *άδεια και
primary allocation* σε HF συχνότητες, βλεπει το noise floor να ανεβαίνει
κατά 30dB και συνεπώς το hobby του πηγάινει κατά διαόλου.  Κάποιος που
ακούει ραδιοφωνικούς σταθμούς στα βραχέα, επίσης, ίσως να πρέπει να βρεί
κάτι άλλο να κάνει τα απογεύματα αν οι γείτονες έχουν PLC.

[snip]

> 6. Τίποτα που να παίζει μέσω ομοαξονικού καλωδίου TV έχετε δει στην
> ελληνική αγορά; Έχω δει κάποια στο διαδίκτυο, αλλά πουθενά στα μαγαζιά.
> Συνήθως οι πωλητές με κοιτάνε σαν να είμαι Αρειανός όταν ζητάω κάτι
> τέτοιο...

Ethernet πάνω από RG-59 ή παρόμοιο 75Ω TV coax... γιατί?!  Το TV coax
είναι συνήθως για τα σκουπίδια.  Αν θες οπωσδήποτε coax, οι παλιοί thin
ethernet adapters (10Mbps, RG-58 50Ω coax με BNC plugs) πρέπει να
πωλούνται πλέον με το κιλό.  Θυμήσου να πάρεις και ένα κιλό 50Ω
terminators και T connectors!

--

Stelios Bounanos
perl -e 'print+reverse"t\nney.ttno\@esb"=~/(..)/sg'     #key: 0xE88A7F61