Powerline

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Mon Jan 11 22:56:39 EET 2010

On Mon, 11 Jan 2010, Nikos Platis wrote:

> Γενικά από όσα διαβάζω, αλλά κυρίως από προσωπική εμπειρία, οι επιδόσεις
> με την τελευταία γενιά συσκευών (αυτές που γράφουν 200Mbps (π.χ.
> http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.616456) είναι άκρως
> ικανοποιητικές. Για παράδειγμα, λέει ότι αν έχεις τη συσκευή σε
> πολύπριζο μπορεί να μην δουλεύει, εγώ δεν είχα πρόβλημα. Γενικά λέγεται
> ότι εξαρτάται από την καλωδίωση ρεύματος του σπιτιού. Εννοείται ότι οι
> ταχύτητες που γράφει είναι (εντελώς) ονομαστικές, αλλά τουλάχιστον για
> σερφάρισμα είναι μια χαρά. Τώρα π.χ. για HD video streaming δεν έχω
> δοκιμάσει :-)

Να προτείνω πριν αγοράσει κανείς το οτιδήποτε να διαβάσει το

http://en.wikipedia.org/wiki/HomePlug_Powerline_Alliance ;

Περιέχει κάποιες γενικές πληροφορίες και αναφέρει και ένα pitfall με
διάφορες συσκευές 85Μbps που βρίσκεις ακόμα στην αγορά...

Μερικές σχετικές ερωτήσεις, επειδή και εγώ σε κάποιες φάσεις έχω σκεφτεί
να πάρω κάτι τέτοιο:

1a. Σε τριφασικές εγκαταστάσεις παίζουν; Γιατί στο Wikipedia λέει μεν ότι
από το HomePlug 1.0 τα devices θεωρητικά δεν έχουν πρόβλημα αν είναι σε
άλλη φάση, αλλά εγώ έχω ακούσει άλλα.

1b. Αν θέλουμε επικοινωνία ανάμεσα σε δύο διαμερίσματα; Έχω ακούσει ότι
κατά 99% δεν περνάνε από το μετρητή της ΔΕΗ, ενώ ενίοτε και ο ηλεκτρονόμος
διαφυγής (ρελές) μπορεί να σταματήσει το σήμα. Φαντάζομαι ότι για
οτιδήποτε άλλο εκτός από μια μεμονωμένη εγκατάσταση δεν γίνεται τίποτα;

Επειδή ουδέν κακό αμιγές καλού, όμως, ο κυρ Μάκης από δίπλα μάλλον δεν
μπορεί να δει τις τσόν^W^Wτα αρχεία μας ακόμα και αν ξεχάσουμε να
αλλάξουμε τον κωδικό :-). Δείτε όμως π.χ. και το

ftp://ftp.aztech.com/support/Singapore/HomePlug/HL108E%20HomeplugAV%20Frequently%20Asked%20Questions.pdf

2. Είχαμε κάποτε ένα παλιό πλυντήριο που όταν στράγγιζε τα ρούχα (κάνοντας
παρεμπιμπτόντως σαν 747 στην απογείωση) έκανε τη CRT οθόνη μου να χορεύει
στο ρυθμό του κάδου. Τώρα έχω ένα κρουστικό δράπανο που βγάζει παράσιτα σε
όλη την εγκατάσταση με τον ίδιο τρόπο.

Τα διάφορα PLC (Power Line Communication) adapters πώς τα πάνε σε τέτοιες
περιπτώσεις;

Γιατί άμα πέφτει το δίκτυο κάθε φορά που δουλεύει το ψυγείο...

3. Αυτή την κρυπτογράφηση που διαφημίζουν, θες ειδικό πρόγραμμα (i.e.
Windows) για να την ρυθμίσεις, ή υπάρχει κάποια φορητή λύση;

4a. Το βρίσκει κανείς άλλος περίεργο/ανησυχητικό/κλπ ότι σκοτωνόμαστε να
βάλουμε τον εξοπλισμό σε UPS, surge protectors και σταθεροποιητές και μετά
συνδέουμε τη θύρα ethernet του υπολογιστή στην πρίζα; Τι απομόνωση
προσφέρουν αυτά τα μαραφέτια, και δη τα πιο φτηνά του είδους; Μπορούν να
μπουν σε surge protector;

4b. Φαντάζομαι ότι τα PLC adapters τροφοδοτούνται από την πρίζα, οπότε
αν κοπεί το ρεύμα πέφτει και το δίκτυο;

5. PLC adapter με κάτω από 45-50 ευρώ υπάρχει;

6. Τίποτα που να παίζει μέσω ομοαξονικού καλωδίου TV έχετε δει στην
ελληνική αγορά; Έχω δει κάποια στο διαδίκτυο, αλλά πουθενά στα μαγαζιά.
Συνήθως οι πωλητές με κοιτάνε σαν να είμαι Αρειανός όταν ζητάω κάτι
τέτοιο...

Φιλικά,

Θοδωρής Καλαματιανός