Powerline

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Tue Jan 12 14:26:10 EET 2010

On 01/12/10 04:26, Stelios Bounanos wrote:

> Π.χ., ο κυρ Μάκης απο δίπλα (ή ίσως και 2km πιο μακριά), που δε βαρέθηκε
> να βάλει cat5 ή wifi, και που σαν ραδιοερασιτέχνης έχει *άδεια και
> primary allocation* σε HF συχνότητες, βλεπει το noise floor να ανεβαίνει
> κατά 30dB και συνεπώς το hobby του πηγάινει κατά διαόλου.

Δεν πειραζει. ο κυρ Μακης μετα την αποστρατεια του ως μαρκονης στον
στολο του Μιαουλη εχει αρκετο χρονο να ασχοληθει με το να προσπαθει να
συνδεσει την περιφραξη του χωραφιου του με τον τοπικο υποσταθμο της ΔΕΗ
μπας και καταφερει να μιλησει με κανενα υποβρυχιο.

> Ethernet πάνω από RG-59 ή παρόμοιο 75Ω TV coax... γιατί?!  Το TV coax
> είναι συνήθως για τα σκουπίδια.  Αν θες οπωσδήποτε coax, οι παλιοί thin
> ethernet adapters (10Mbps, RG-58 50Ω coax με BNC plugs) πρέπει να
> πωλούνται πλέον με το κιλό.  Θυμήσου να πάρεις και ένα κιλό 50Ω
> terminators και T connectors!

Υπαρχουν και *συγχρονα* προτυπα μεταδοσης πανω σε ομοαξονικο για
οικιακες εγκαταστασεις - κυριως λογω της διαδοσης του CATV στην Αμερικη.
Στην Ευρωπη δεν ειναι τοσο συνηθισμενο, αλλα καποιοι το κυνηγανε.

Παντως οι RG-58 terminators και T-connectors ειναι και σημερα απιστευτα
χρησιμοι για να φτιαχνεις γλυπτα και puzzles, αν και για το σκοπο αυτο
θα χρειαστεις επισης ικανο αριθμο M-to-M και F-to-F connectors, που δεν
ειναι τοσο συνηθισμενοι στο συρταρι με τα συνεργα δικτυωσης του 1985.