RAID Spares

Papaioannou Giannis jhn at hellug.gr
Tue Feb 23 14:25:16 EET 2010

Quoting Apollon Koutlidis <apollon at planewalk.net>:

> [...]

Στο σενάριο που περιέγραψες αρχικά, υπέθετες πως το μειονέκτημα του συστήματος
ήταν η έλλειψη hotspare και πως αν υπήρχε θα είχε σωθεί το σύστημα.
Υπόθεση που
απλώς είναι λάθος. Δεν είμαι αντίθετος με την ύπαρξη hotspare, αντιθέτως,
μακάρι να μπορούσα να είχα hotspares σε όλα μου τα συστήματα.

Στο συγκεκριμένο σενάριο όμως, το backup, το οποίο είναι must ούτως ή άλλως,
πρακτικά θα έσωζε την εταιρία. Και για αυτό ήταν σχετικό με την συγκεκριμένη
περίπτωση.

> *sigh*
> ...γιατί το 90% των τεχνικών συζητήσεων σε ελληνικά fora πρέπει να
> καταλήγουνε σε DSW?

Συγνώμη, προσπάθησα να μην γίνω εριστικός, απλά κουβέντα έκανα. Αλλά τώρα
μπορεί να γίνω λιγουλάκι εριστικός.

> Θα πρέπει να διαφωνήσω μαζί σου, το backup σε ταινία (και ακόμα και
> σε δίσκο στις περισσότερες non-custom solution περιπτώσεις) είναι
> nearline storage [1] και όχι online. Ως εκ τούτου δεν είναι μέθοδος
> επίτευξης data redundancy [2] αλλά data protection. Αν τώρα θέλουμε

Το redundancy (πλεονασμός) συνήθως ο κόσμος της πληροφορικής το συνδέει
μόνο με το raid. Αλλά οτιδήποτε έχεις παραπάνω από μια φορά, λογισμικό ή
hardware, offline ή online, είτε για λόγους ασφαλείας είτε για λόγους high
availability είναι redundancy.

Επίσης, το αγαπημένο μου backup, είναι το centralized offsite backup (bacula).
Με 1Mbps upstream ανά dsl, είναι μια εύκολα εφαρμόσιμη και φτηνή υπηρεσία που
μπορείς να προσφέρεις στους πελάτες σου.

> να το ρίξουμε στη φιλοσοφία και να αγνοήσουμε τις καθιερωμένες
> ορολογίες, count me out. Γράφω σε αυτή τη λίστα για να αυξήσω την
> πληροφόρησή μου και αυτή των άλλων όταν μπορώ και όχι για να
> ανταγωνιστώ κανέναν από τους συμμετέχοντες.

Συγνώμη, αλλά δεν μίλησα καθόλου θεωρητικά, ούτε φιλοσόφισα για κάτι. Είμαι
στο χώρο 15 χρόνια. Αυτήν την στιγμή έχω 162 raid συστήματα σε όλη την ελλάδα,
με κάθε πιθανό συνδιασμό h/w και s/w raid, raid0,1,5,6,με sata ή scsi δίσκους
και w/o hotspares. Έχω μέσο όρο 3 αντικαταστάσεις δίσκων την εβδομάδα, 6 που
εκκρεμούν αυτήν την στιγμή.

Όσα δεδομένα δεν μπορούν να ανακτηθούν από άλλες πηγές, παίρνονται backup σε
κεντρικό server σε καθημερινή βάση. Γιατί να μπείς σε αυτό το κόπο; Γιατί στον
πραγματικό κόσμο, οι hotspares, το rebuild, ακόμα και οι φρέσκοι σφραγισμένοι
δίσκοι αποτυγχάνουν συχνότερα από ότι περιμένει κανείς.

Όταν τα συστήματα είναι στο χώρο εργασίας σου ή πολύ κοντά σε αυτόν, σε
συμφέρει να έχεις 2 δίσκους stock από το κόστος των 10 ή περισσοτέρων
hotspare.
Γιατί; Γιατί η πιθανότητα να χαλάσουν δύο δίσκοι σε ένα σύστημα
πρωτοχρονιάτικα, χωρίς να πάρεις αυτόματη ενημέρωση και χωρίς να υπάρχει
δυνατότα άμεσης αντικατάστασης,είναι αρκετά μικρή. Και ακόμα και αν γίνει, αν
είσαι σωστός θα έχεις το backup της 31/12.

Και φυσικά, επαναλαμβάνω πως δεν είμαι κατά του να υπάρχουν hotspares παντού,
αλλά στον πραγματικό κόσμο, παίζεις πάντα με τις πιθανότητες, γιατί οι
επενδυτές είναι επιχειρηματίες που εξ ορισμού επιχειρούν ρισκάροντας
και θέλουν
πάντα το ελάχιστο κόστος αλλά όχι απαραίτητα το ελάχιστο ρίσκο.

> Όπως έγραψε και ο Νίκος, μάλλον θα εκπλαγείς σε πολλές περιπτώσεις.
> Επιπλέον, η αλήθεια είναι ότι οι υπεύθυνοι του storage σε αυτές τις
> περιπτώσεις έχουν πολύ, πολύ πιο περίπλοκα προβλήματα στα χέρια τους
> που κάνουν το αντικείμενο της εδώ συζήτησης να φαντάζει τετριμμένο
> και ανιαρό (βλέπε: hierarchical replication, atomicity, order
> consistency, ...)

Συγνώμη πάλι, αλλά εσύ τους ανέφερες αρχικά. Το σχόλιο μου αποσκοπούσε να
δείξει ότι ήταν εκτός θέματος και ότι δεν είχα όρεξη να επεκταθώ παραπάνω.

--
JHN