RAID Spares

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Tue Feb 23 11:59:27 EET 2010

On 22/02/10 19:28, Papaioannou Giannis wrote:

> Το backup _είναι_ storage redundancy. Είναι δεδομένα αποθηκευμένα σε
> περισσότερα
> από ένα μέσο.
*sigh*
...γιατί το 90% των τεχνικών συζητήσεων σε ελληνικά fora πρέπει να
καταλήγουνε σε DSW?

Θα πρέπει να διαφωνήσω μαζί σου, το backup σε ταινία (και ακόμα και σε
δίσκο στις περισσότερες non-custom solution περιπτώσεις) είναι nearline
storage [1] και όχι online. Ως εκ τούτου δεν είναι μέθοδος επίτευξης
data redundancy [2] αλλά data protection. Αν τώρα θέλουμε να το ρίξουμε
στη φιλοσοφία και να αγνοήσουμε τις καθιερωμένες ορολογίες, count me
out. Γράφω σε αυτή τη λίστα για να αυξήσω την πληροφόρησή μου και αυτή
των άλλων όταν μπορώ και όχι για να ανταγωνιστώ κανέναν από τους
συμμετέχοντες.

> Μια (μικρομεσαία?) εταιρία, που όπως είπες έχει ~100 mailboxes και
> υποθέτω
> δεδομένα crm, stock, λογιστικά κτλ., το περιοδικό backup μειώνει
> δραστικά την
> ζημία από τέτοιες καταστροφές. ΙΜΗΟ, είναι must με ή χωρίς spares και
> hotspares.

> Δεν νομίζω στο IT των παραπάνω να αναρωτιούνται αν θα χρησιμοποιήσουν
> hotspares
> ή όχι.

Όπως έγραψε και ο Νίκος, μάλλον θα εκπλαγείς σε πολλές περιπτώσεις.
Επιπλέον, η αλήθεια είναι ότι οι υπεύθυνοι του storage σε αυτές τις
περιπτώσεις έχουν πολύ, πολύ πιο περίπλοκα προβλήματα στα χέρια τους που
κάνουν το αντικείμενο της εδώ συζήτησης να φαντάζει τετριμμένο και
ανιαρό (βλέπε: hierarchical replication, atomicity, order consistency, ...)

Φιλικά,

Απόλλων

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Nearline_storage
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Data_redundancy