Xalase o diskos?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Aug 27 15:07:44 EEST 2010

2010/8/27 Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr>:
> [...]
> Ένας λόγος για τον οποίο κάνω τις δοκιμές είναι γιατί θέλω να αποκλείσω την
> πιθανότητα το πρόβλημα να είναι στο motherboard. Αφού μου έκανε ένα κουλό
> φαινόμενο στις δοκιμές, θα θεωρήσω ότι πιστοποιείται ότι το πρόβλημα είναι
> στο δίσκο.

διαβάζοντας διάφορα άρθρα και μελέτες για HD reliability (θυμάμαι ότι
ανάμεσα τους ξεχωρίζει μια μελέτη του google και μία του Cern) έχω
μείνει με την αίσθηση ότι πλέον η πιθανότητα να έχεις data loss σε
μεγάλο  δίσκο δεν είναι καθόλου αμελητέα και ότι αν ο δίσκος σου λέει
ότι διάβασε ένα sector χωρίς error υπάρχει μια καθόλου αμελητέα
πιθανότητα να υπήρξε error και να μην αναγνωρίστηκε. Το 2ο είναι
φυσικά πολύ σοβαρό και για πολλούς αναπάντεχο πλην όμως απολύτως
πραγματικό (π.χ. για να καλύψει αυτό το πρόβλημα το zfs κάνει
checksuming). Οπότε μην σου κάνει εντύπωση αν ένας δίσκος έβγαλε μόνο
μια φορά πρόβλημα και μετά σταμάτησε. Μου έχει τύχει και με δικό μου
δίσκο να βλέπω bad sector εγώ αλλά όχι ο προμηθευτής μου δυο φορές στη
σειρά. Δεν πιστεύω ότι μου λέγανε ψέματα γιατί σε εκατοντάδες άλλους
δίσκους ο ίδιος προμηθευτής (oktabit) δεν μου προξένησε κανένα
πρόβλημα.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS