Parembash SEPE

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Nov 11 17:58:29 EET 2009

2009/11/11 Giannis Beredimas <mperedim at ceid.upatras.gr>:
> Καλά όλα αυτά αλλά το:

> Είναι μια τεράστια βλακεία και μισή καθότι όλος ο κόσμος ξέρει πως προφανώς
> τα περιθώρια κέρδους στο s/w licensing είναι τεράστια (για την ακρίβεια
> μόλις κάνεις απόσβεση κάθε επιπλέον license σου κοστίζει ένα CD και λίγο
> περιτύλιγμα, δηλαδή σχεδόν μηδέν, δηλαδή σχεδόν 100%).

Δεν είναι μια τεράστια βλακεία και μισή γιατί επίσης όλος ο κόσμος
ξέρει πως τα περιθώρια κέρδους εξαρτώνται πρωτίστως από τον
ανταγωνισμό. Όπου υπάρχει ανταγωνισμός είναι μικρά. Όπου δεν υπάρχει
είναι μεγάλα. Αν το Microsoft Office διάβαζε κι έγραφε ένα standard
πρότυπο αρχείων θα υπήρχε ανταγωνισμός και η Microsoft (και *κάθε*
Microsoft) ΔΕΝ θα μπορούσε να παίζει με περιθώρια κέρδους >83%.
(Παρεμπιπτόντως αν δεν είχα συναναστραφεί με κάθε καρυδιάς καρύδι τα
τελευταία 39 χρόνια θα δυσκολευόμουν να κάνω διάλογο όταν η πρώτη σου
πρόταση είναι "αυτό που έγραψες είναι μια βλακεία και μισή" -- και ναι
σε καταλαβαίνω: το internet δεν είναι και το καλύτερο μέρος για μια
συζήτηση επιπέδου)

> Και αφού τελείωσες με το Microsoft rant μπορείς να γράψεις τα ίδια για την

που βλέπεις το ranting?

> Υ.Γ. Ναι ξέρω δεν είπες ότι όλοι οι άλλοι είναι καλοί,

τότε μου αξίζει να ΜΗΝ μου απαντάς σαν να το είπα. Αναφέρομε σε αυτό:
> Και αφού τελείωσες με το Microsoft rant μπορείς να γράψεις τα ίδια για την
> Apple. Η ακόμα καλύτερα να πας να μπλέξεις χαρούμενος με τα IBM global
> support services και να κάνεις migrate την Εθνική Τράπεζα (και όχι μόνο) σε
> ένα 100% FOSS solution, καθότι όλοι οι άλλοι είναι καλοί.

> -παρεμπιπτόντως εντελώς συμπτωματικά- [η Microsoft]
> πρόσφατα δημοσίευσε specs για όλα αυτά τα formats που ανέφερες.

Είσαι θύμα του public relations department της Microsoft (γιατί δεν
νομίζω ότι ψεύδεσαι συνειδητά). Τι νομίζεις ότι έχει δημοσιεύσει η MS?

Την μοναδική φορά που θυμάμαι να δημοσιεύει πραγματικά χρήσιμα specs η
Microsoft ήταν το 2007 σχετικά με τα server protocols που χρειάζεται
το samba. Τότε χρειάστηκαν 6 χρόνια στα ευρωπαϊκά δικαστήρια: 3 χρόνια
για την δίκη στο ευρωπαϊκό δικαστήριο το οποίο καταδίκασε την MS και
άλλα 3 χρόνια για την εκδίκαση της έφεσης διότι η MS δεν θέλησε να
αποδεχθεί την πρωτόδικη απόφαση)[1]

και ένα σχόλιο επί του συνόλου που παρόλο που πιστεύω πως σε αφορά
ίσως να κάνω και λάθος. Αν όντως κάνω λάθος συγνώμη για την ατυχή του
παράθεση εδώ αλλά μιας και σίγουρα αφορά αρκετούς άλλους αξίζει να
γραφτεί:

*Νομίζω* ότι το σύνολο της απάντησης σου εκφράζει μια τάση που έχει
αυξηθεί αρκετά τον τελευταίο καιρό: Μέλη ή περαστικοί από τα forums
και τις mailing lists της ευρήτερης FLOSS κοινότητας εκφράζουν μια
μορφή οίκτου προς την Microsoft για τα όσα της λούζουμε οι υπόλοιποι.
Συνήθως αλλά όχι πάντα συνδυάζεται με μια έμμεση ή άμεση παραίνεση ή
πίεση να "σταματήσουμε να τα σέρνουμε στην MS". Η γνώμη μου είναι πως
απλά όσον αφορά την Microsoft "ότι σπέρνουν θερίζουν" (ή όπως έλεγε
ένας φίλος "καθένας είναι υπεύθυνος για την δική του μικρή κόλαση").
Όσο η Microsoft θεωρεί σωστό να βλάπτει τους ανταγωνιστές και τους
πελάτες της παρανομώντας ή λειτουργώντας στα όρια του νόμου είναι
ΑΠΟΛΥΤΩΣ λογικό να της τα σούρνουμε. Και ναι, σας καταλαβαίνω αν έχετε
μπουχτίσει από τους έφηβους ημιφανατικούς ΕΛ/ΛΑΚίτες που "θέλουν τον
κόσμο του λογισμικού και τον θέλουν τώρα" αλλά αντιδρόντας άκριτα προς
την αντίθετη κατεύθυνση δεν εξισορροπείτε την υπερβολή τους και δεν
καταφέρνετε να εμφανίσετε μια εικόνα πιο μετριοπαθούς και σοβαρής
κοινότητας προς τα έξω. Μάλλον το αντίθετο.

____________________
[1]  "FSFE set out in 2001 to support the European Commission in its
antitrust investigation against Microsoft, our goal was to make
[interoperability] information available to Free Software
[...] In 2004 the European Commission found Microsoft guilty of
monopoly abuse in the IT marketplace and demanded that complete
interoperability information be made available to competitors.
Microsoft objected to this decision and was overruled in September
2007 by the European Court of First Instance (CFI). The CFI found
Microsoft guilty of deliberate obstruction of interoperability and
upheld the obligation for Microsoft to share its protocol information.
The Samba Team has decided to make use of Micrsoft's obligation under
the European judgements. Through the Protocol Freedom Information
Foundation (PFIF), network interoperability information has been
requested and a one-time access fee of 10.000 EUR is being paid to
give Samba team full access to important specifications."
   -- FSFE News

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS