Σύγκριση maemo , android.

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Mon Nov 9 17:10:00 EET 2009

Christos Ricudis wrote:
> Egw pantws akoma den exw katalabei gia poio akribws logo 8a prepei to
> kinhto mou na trexei ena full-fledged UNIX leitourgiko (h Windows, for
> that matter), ektos apo thn eykolia tou na dinei stous "mobile
> developers" th dynatothta na ftiaksoun eykola kai grhgora akoma pio
> polla fobera kai tromera wroskopia, rologia, pyksides, notepads,
> fliperakia, metrhtes 8ermidwn, "ypologistes agaphs", kai "eikonoskopia
> gymnias".
Τρολλορικούδια στον ήλιο.

Το δικό σου κινητό δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να τρέχει πλήρες ή
ημίπαχο λειτουργικό. Το δικό μου και κάποιων άλλων ωστόσο έχει
πολλούς... hot-plug peripherals, multiple networking stacks and physical
layers, removable and dynamic storage, heterogenous, dense data storage
(therefore modern filesystems), multi-tasking, userland separation,
debugging facilities, device interconnects, real-time requirements,
multimedia support, increased resolution and depth displays, multiple
input devices including pointing devices, και (όπως ξέρεις πολύ καλά)
μπορώ να συνεχίσω για κάνα τέταρτο και βάλε.

Και για να έρθουμε περισσότερο επί της ουσίας: Ναι, είναι καρα-geek
εφαρμογή να θέλω να τραβάω hi-res, hi-rate image sequences και να κάνω
real-time barcode reading στο κινητό μου με SOAP/XML code lookups. Μέχρι
να βρεθεί κάποιος άλλος και να του φτιάξει ένα γυαλιστερό GUI. Και μετά
κάποιος που θα γράψει μια εφαρμογούλα για ψώνια. Και κάποιος άλλος μια
για συλλογές CD / βιβλίων. Και ένας μαύρος μια άλλη για απογραφή
αποθήκης κλπ.

Όχι, δεν είναι αυτή η "δουλειά" του "κινητού τηλεφώνου". Ούτε και το web
browsing είναι, όμως. Παραδέξου το επιτέλους - οι φορητές συσκευές δεν
είναι πλέον "τηλέφωνα", απλά κάνουν /και/ αυτή τη δουλειά. Και επειδή το
προφίλ χρήσης αυτών των συσκευών κινείται όλο και περισσότερο στην
κατεύθυνση του generic computing device, χρειάζονται και λειτουργικό της
προκοπής: ευέλικτο, επεκτάσιμο, scalable, μεταφέρσιμο κλπ.

Α.

Disclaimer: Προφανώς ο barcode reader παραπάνω είναι παράδειγμα, και δεν
πιστεύω ότι είναι το επόμενο killer app. Παρ' όλα αυτά οι του γούγλη το
έκαναν: http://code.google.com/p/*zxing*/    (και αν ενδιαφέρεται κανείς
κάπου έχω καταχωνιάσει μια μισοτελειωμένη Java υλοποίηση με V4L)