Ποιο RDBMS μετά τη MySQL;

Alexandros Kosiaris alex at noc.grnet.gr
Thu Nov 5 15:17:29 EET 2009

George Notaras wrote:
> Πιθανότατα να έχεις δίκιο και να μην υπάρχει απ'ευθείας σύγκρουση, αλλά
> από την άλλη αυτό μπορεί να μην είναι και καθόλου σημαντικό. Εκείνο που
> με προβλημάτισε εξ'αρχής είναι ότι ένα από τα "καλά" έργα ΕΛ/ΛΑΚ έχει
> μπει σε περίοδο κρίσης, μικρή/μεγάλη/πλασματική/κατασκευασμένη ή ότι
> άλλο μπορεί να θεωρηθεί η κρίση αυτή.

Δεν είσαι μόνος στον προβληματισμό σου. Απλά νομίζω ότι βιάζεσαι λιγάκι.

> Μπορεί να είναι κι έτσι. Σίγουρα όμως δεν πέφτει κι άσχημα στην Oracle
> να έχει στην κατοχή της ένα προϊόν που υπό ορισμένες συνθήκες θα
> μπορούσε να δράσει ανταγωνιστικά προς τα δικά της προϊόντα.

Σίγουρα όχι.

> Έχω την αίσθηση ότι λόγω και της δραστηριοποίησης της Oracle στο Linux,
> η αποδοχή της από την κοινότητα έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν βγάλουμε
> αυτούς τους δύο παράγοντες έξω, προσωπικά δεν βλέπω το λόγο που θα
> πρέπει να δαπανήσει χρήματα για την ανάπτυξη ενός προϊόντος, το οποίο
> μπορεί να αντικαταστήσει κάλλιστα με ένα δικό της αντίστοιχων
> δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών.

Έναν λόγο σου έδωσα ήδη. Την low-end αγορά στην οποία δεν είχε ισχυρή
παρουσία μέχρι στιγμής. Τώρα μπορεί να πει ότι έχει.

> H Oracle δεν είχε ανάγκη τη MySQL για
> την τεχνολογία της. Ακόμη κι αν την είχε ανάγκη, θα μπορούσε να είχε
> κάνει ένα fork του project και να το εκμεταλλευτεί οικονομικά εδώ και
> πάρα πολύ καιρό.

Ναι, δεν είχε ανάγκη την τεχνολογία. Το market share όμως που πήρε δεν
νομίζω όμως πως την χάλασε.

> Το να μεταπηδήσει κανείς από τη MySQL, πίσω από την οποία υπήρχε ένας
> ολόκληρος μηχανισμός υποστήριξης και ανάπτυξης (MySQL AB), στο τάδε fork
>  είναι μια σημαντική απόφαση. θα εξαρτηθεί από την προοπτική του fork
> και γι'αυτό ρώτησα εξ'αρχής κατά πόσο θεωρείτε αξιόλογο το MariaDB.

Για να απαντήσω και εγώ στο ερώτημά σου λοιπόν, νομίζω πως είναι νωρίς
ακόμη. Προσωπικά δεν πρόκειται να βάλω τον εαυτό μου σε διαδικασία
επιλογής πριν να είναι απολύτως απαραίτητο(εάν ποτέ συμβεί) και επειδή
μέχρι τότε θα έχει περάσει κάποιος καιρός και θα έχουν αλλάξει αρκετά
δεδομένα θεωρώ ότι είναι νωρίς ακόμη να ασχοληθώ.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Operation Center , GRNET S.A.
e-mail : alex at noc.grnet.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074