Ποιο RDBMS μετά τη MySQL;

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Thu Nov 5 22:24:20 EET 2009

on 11/05/2009 03:17 PM Alexandros Kosiaris wrote the following:

> Ναι, δεν είχε ανάγκη την τεχνολογία. Το market share όμως που πήρε δεν
> νομίζω όμως πως την χάλασε.

Αυτό ακριβώς. Η mysql είχε παγκοσμίως τη μεγαλύτερη χρήση. Δηλαδή
έπαιρνε τις περισσότερες δουλειές από όλες τις άλλες RDBMS
(συμπεριλαμβανομένων open source και μή, δηλ oracle, sql-server κλπ).

Αλλά έχω το εξής ερώτημα: μπορεί μια εταιρεία (όπως πχ η oracle εν
προκειμένω) να αγοράσει και να κλείσει τον κώδικα ενός software, που
πριν ήταν open source / GPL ;

Κατ`αρχήν η GPL δεν το επιτρέπει. Αλλά ακόμα κι`άν υποθέσουμε ότι το
κάνει, ο κώδικας της mysql μέχρι τώρα υπάρχει διαθέσιμος (ως GPL) για να
γίνει αυτούσιος, άμεσα και νόμιμα fork σε μια νέα mysql με το όνομα πχ
newsql, στην οποία θα αλλάζει μόνο το όνομα, οπότε δεν θα υπάρχει
πρόβλημα. Αρκεί βεβαίως να βρεθεί κόσμος, νομίζω ότι σ`αυτό δεν θα
υπάρχει κανένα πρόβλημα, που θα αντικαταστήσει το προηγούμενο προσωπικό
(που ανέπτυσσε και συντόνιζε την mysql) που αγοράστηκε από την εκάστοτε
oracle.

Άρα δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, και εκτιμώ ότι δεν μπορεί να
καταργήσει κανείς εύκολα ένα ήδη καταξιωμένο, παγκοσμίως υιοθετημένο και
μάλιστα καθ`όλα ανοικτού κώδικα λογισμικό. :-)