Πρόβλημα με NTFS Partition

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Thu Feb 12 18:57:14 EET 2009

Στις Πεμ 12 Φεβ 2009, ο/η Thomas Venieris έγραψε:

> [...]
> διαβάζουν/γράφουν σε αυτό(*). Κατά συνέπεια, η υλοιποίηση από ελεύθερα
> λειτουργικά συστήματα όπως το Ubuntu, έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό με reverse
> engineering, μια εξαιρετικά επίπονη διαδικασία που ενδεχομένως να μην
> καλύπτει όλες τις περιπτώσεις χρήσης του NTFS.
>
> Όπως απάντησε... στωικά ο αγαπητός κύριος Ρικούδης, καλύτερα να μην
> χρησιμοποιείς το Ubuntu (ή οποιοδήποτε σύστημα Linux) για να γράφεις σε
> NTFS partitions που περιέρχουν πολύτιμα δεδομένα, γιατί ποτέ δεν μπορείς να
> είσαι σίγουρος ότι δεν θα παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.

Σωστό κατ' αρχήν, αν και θα το διατύπωνα πιο μαλακά: "δε μπορείς να είσαι
*απόλυτα* σίγουρος".
Διότι, κυρίες και κύριοι, μήπως άμα χρησιμοποιείς Windows μπορείς να είσαι
σίγουρος για τα δεδομένα σου? Αντιγράφω από το link (
http://support.microsoft.com/kb/246026/el ) που παρέθεσε ο φίλος:

Αυτή η συμπεριφορά ενδέχεται να προκύψει όταν το MFT (Master File Table) των
τόμων NTFS είναι κατεστραμμένο. Τα ζεύγη σύντομων και μεγάλων ονομάτων
αρχείων που είναι αποθηκευμένα στην εγγραφή ευρετηρίου καταλόγων και τα
ονόματα αρχείων που αποθηκεύονται στο σχετικό FRS (File Record Segment)
περιέχουν χαρακτήρες με διάκριση πεζών-κεφαλαίων, οι οποίοι δεν ταιριάζουν.

Το NTFS υποστηρίζει ονόματα αρχείων με διάκριση πεζών-κεφαλαίων (POSIX), αλλά
το Chkdsk δεν ελέγχει τα ονόματα αρχείων σε λειτουργία διάκρισης
πεζών-κεφαλαίων.

και λίγο παρακάτω η "λύση" που προτείνεται:

Για να επιλύσετε αυτό το ζήτημα, δημιουργήστε αντίγραφο ασφαλείας του τόμου
που περιέχει τα κατεστραμμένα αρχεία και εξαιρέστε τα κατεστραμμένα αρχεία
από την εργασία δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας. Διαμορφώστε εκ νέου τον
τόμο και, στη συνέχεια, κάντε επαναφορά από το αντίγραφο ασφαλείας.

Τα σχόλια περιττεύουν...

> Καλύτερα προτίμησε να ανταλλάζεις δεδομένα μεταξύ Windows και Ubuntu Linux
> με κάποιον δικτυακό τρόπο (FTP, Windows share κλπ). Αν πρέπει οπωσδήποτε να
> το κάνεις με partition, διάλεξε ένα filesystem για το οποίο έχουν και τα
> δύο λειτουργικά συστήματα καλή υποστήριξη, όπως το FAT32, ή το ext2
> (υπάρχει ειδικό πρόγραμμα για Windows που το διαβάζει).

Θα διαφωνήσω για το FAT32, γιατί μπορεί το linux να έχει πολύ καλή υποστήριξη,
όμως τα... Windows έχουν χείριστη! Πριν μερικά χρόνια, είχα τα MP3 μου σε
FAT32. Στραβοκοιμούνται μια μέρα τα WinXP, συμβαίνει ένα σφάλμα κατά το
shutdown, και αφότου επανεκκίνησα από τα 12GB μουσικής είχαν μείνει τα 3GB!!!

Ευτυχώς ήξερα τι να κάνω, δε πείραξα τον τόμο, πήρα low-level αντίγραφο,
χρησιμοποίησα τα κατάλληλα εργαλεία, αλλά και πάλι έσωσα μόνο τα 9GB!

Ύστερα από αυτό, γύρισα το partition σε XFS και ξέχασα τελείως τα Windows...

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"