Πρόβλημα με NTFS Partition

Thomas Venieris mot at freemail.gr
Thu Feb 12 17:04:34 EET 2009

On Thursday 12 February 2009, panagiotis takis_rs wrote:
> Καλησπέρα.
>
> Προχθές πέρασα ενα αρχείο (3gb) από τα ubuntu στον προσωπικό μου φάκελο του
> partition των windows vista.
>
> Μόλις πήγα να κάνω log in στα vista μου έβγαζε σφάλμα αδυναμίας φόρτωσης
> του προσωπικού προφίλ μου και με έβαζε με προσωρινό προφίλ. Επίσης ανέφερε
> πως ο κατάλογος C:/Users/Panagiotis ειναι κατεστραμένος και ζήταγε να κάνω
> έλεγχο με το chksdk.
>
> Ενώ έγινε ο έλεγχος το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει.(δεν νομίζω οτι
> βρήκε bad sectors)
>
> Καμια ιδέα να το φτίαξω και να μην χρειαστεί να κάνω format???

To Ubuntu Linux απ' όσο ξέρω, δεν έχει την δυνατότητα επιδιόρθωσης NTFS. Αυτή
τη δυνατότητα την έχει το εργαλείο chkdsk που προτείνουν τα ίδια τα Windows
νας χρησιμοποιήσεις.

> Γιατί τα ubuntu μπορεί να προκάλεσαν κάτι τέτοιο??

Η Microsoft, που έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης, πατέντες και γενικά
την ιδιοκτησία του filesystem NTFS, δεν έχει δημοσιεύσει αναλυτικές
προδιαγραφές και οδηγίες για το πώς άλλα λειτουργικά συστήματα μπορούν να
διαβάζουν/γράφουν σε αυτό(*). Κατά συνέπεια, η υλοιποίηση από ελεύθερα
λειτουργικά συστήματα όπως το Ubuntu, έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό με reverse
engineering, μια εξαιρετικά επίπονη διαδικασία που ενδεχομένως να μην
καλύπτει όλες τις περιπτώσεις χρήσης του NTFS.

Όπως απάντησε... στωικά ο αγαπητός κύριος Ρικούδης, καλύτερα να μην
χρησιμοποιείς το Ubuntu (ή οποιοδήποτε σύστημα Linux) για να γράφεις σε NTFS
partitions που περιέρχουν πολύτιμα δεδομένα, γιατί ποτέ δεν μπορείς να είσαι
σίγουρος ότι δεν θα παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.

Καλύτερα προτίμησε να ανταλλάζεις δεδομένα μεταξύ Windows και Ubuntu Linux με
κάποιον δικτυακό τρόπο (FTP, Windows share κλπ). Αν πρέπει οπωσδήποτε να το
κάνεις με partition, διάλεξε ένα filesystem για το οποίο έχουν και τα δύο
λειτουργικά συστήματα καλή υποστήριξη, όπως το FAT32, ή το ext2 (υπάρχει
ειδικό πρόγραμμα για Windows που το διαβάζει).

Φιλίκά,

(*) Συγκεκριμένα, η Microsoft δίνει προδιαγραφές για το NTFS, αλλά μόνο μετά
από άδεια και δεν είναι δωρεάν (πόσο μάλλον ελεύθερες).

--
moT

"There's the television. It's all right there. It's all
right there. Look. Listen. Kneel. Pray. Commercials."
                                           (12 Monkeys)