ntp: πως θα καταλάβω εγκαίρως ότι δεν λειτουργεί?

Yiannis yiannis at tolises.homeunix.org
Wed Aug 26 03:17:31 EEST 2009

On Wed, 26 Aug 2009 02:46:58 +0300
Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr> wrote:

> Subsecond accuracy σε cdr? Μου χρεωνετε τα εκατοστα του
> δευτερολεπτου, ρε παλιοκλεφτες? Θα παω στον διπλανο operator!

Αφού πολλοί έχουν ελάχιστη χρονοχρέωση (όχι ανά δευτερόλεπτο). Οπότε
σου χρεώνουν τα (πχ) 30 πρώτα δεύτερα έχοντας μιλήσει 0.5. Και δεν
γίνεται μόνο στην τηλεφωνία! Η ΒΤ και μάλλον και άλλοι, το κάνει στα
access point της.

> Το βαθμωτο adjusting λυνει μεν το προβλημα που αναφερεις, αλλα
> δημιουργει αλλα :
>
> Εαν η διορθωση που σου κανει ειναι μικρη και προερχεται απο time
> drift, καλα θα κανεις να παρεις καλυτερο hardware για critical
> εφαρμογες.

Νομίζω ότι δεν είναι μόνο το hardware. Η sun προτείνει (προφανώς)
sunάκια για αξιόπιστο ntp (τι φθηνή λύση!), αλλά είναι και θέμα
αυξομείωσης τάσης για την απορύθμιση του ρολογιού. Εκεί την πατάς
ανεξαρτήτως εξοπλισμού.

> Εαν η διορθωση που χρειαζεται ειναι μεγαλη επειδη ειχες λαθος ωρα, η
> μονη λυση ειναι να τη διορθωσεις offline σε ενα maintenance window.
>
> Αλλιως η το adjustment step θα ειναι μικρο, οποτε θα εχεις λαθος ωρα
> για καμμια βδομαδα και χωρις τη δυνατοτητα να κανεις ευκολα ακριβεις
> διορθωσεις σε καταγεγραμμενους χρονους εκ των υστερων,

Είναι καλύτερο από το να μην ξέρεις πόσο γύρισε πίσω το ρολόι. Στην
περίπτωση αυτή θα μπορείς με βάση τη διαφορά πραγματικής και
εσφαλμένης ώρας να μετατοπίσεις τους χρόνους έναρξης και λήξης στη
σωστή στιγμή.

> η το
> adjustment step θα ειναι μεγαλο, οποτε σπας ο,τιδηποτε υποθετει οτι
> ενα δευτερολεπτο κραταει ενα δευτερολεπτο :>

Για αυτό όταν σηκώνεται το μηχάνημα μπορείς να ξεκινήσεις με ntpdate
ώστε στη συνέχεια η "απόσταση" του δαίμονα από τον πραγματικό χρόνο να
παραμένει μικρή.

> Προφανως υπαρχουν εφαρμογες που τετοιο accuracy ειναι απαραιτητο, και
> εκει χρησιμοποιεις NTP, κατα προτιμηση πανω σε ενα καλο ρολοι (το GPS
> τι accuracy δινει, αληθεια?) - αλλα εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι
> και πολυ συνηθισμενες.

Δεν έχω ιδέα. Αλλά εφόσον είναι αρκετό για έναν stratum 1 μάλλον
είναι αρκετά ακριβές.

> Νομιζω πως οχι, αλλα θα το κοιταξω.

Μπορεί να γίνει και ανάποδα: Perl script σε cron job που να ρυθμίζει
την ώρα στα cisco με telnet! Ή και με snmpset! Δεν έχω
άλλη καμένη ιδέα :)