Ubuntu forums

Jimmy Angelakos vyruss at hellug.gr
Tue Sep 30 08:05:15 EEST 2008

Giorgos Keramidas wrote:

> Δε λέω ότι το Ubuntu είναι unfree OS.  Απλά θέλω να είμαστε λίγο πιο
> προσεκτικοί με το τι είναι «αποδεκτό» να θυσιάσουμε στο βωμό της
> πρόσκαιρης ευκολίας.

Δε νομίζω πως "θυσιάζεις κάτι στο βωμό της πρόσκαιρης ευκαιρίας" ή
γίνεται unfree το λειτουργικό σου (άντε πάλι μεγάλες κουβέντες) επειδή
θέλεις να παίζει 3D η φΑΤΙ κάρτα σου που δεν έχει open source drivers.
Το πρόβλημα έγκειται με τους κατασκευαστές hardware, όχι με το Ubuntu.

> Προφανώς είναι σημαντικό το να αλλάζεις ένα GPL kernel και να κάνεις
> link με non-GPL sources.  Επίσης είναι σημαντικό να είμαστε πολύ, ΠΑΡΑ
> πολύ προσεκτικοί με κάθε προσπάθεια που βασίζεται στη λογική «δώστε μου
> τον πλήρη έλεγχο κι εγώ θα σας κάνω ευτυχισμένους».

ΜΑ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΠΙΑ! Το Ubuntu είναι ΜΙΑ ΜΟΝΟ ( άντε πέντε :) ) διανομές!
Υπάρχουν άλλες 500 να χρησιμοποιήσεις αν δεν σου αρέσει! Δε σου έβαλε
κανένας το πιστόλι στον κρόταφο για να "πάρει τον έλεγχο της κοινότητας
FOSS" που πιστεύουν οι συνομωσιολόγοι για τον Shuttleworth.

> Χωρίς να λέω πως το Ubuntu κάνει κάτι από αυτά τα δύο για το free
> software, χωρίς να υποστηρίζω ούτε καν ότι *σχεδιάζει* να κάνει κάτι
> τέτοιο (αυτό αγγίζει τα όρια συνομωσιολογίας), μην είμαστε τόσο trigger
> happy με το γυαλιστερό χοροπηδηχτό distribution of the year.  Είναι
> όντως ΠΙΟ σημαντικό πράγμα η ελευθερία από το ποιός χρηματοδότης έχει
> όρεξη αυτό το μήνα να προωθήσει λίγο το Linux.

"Αυτό το μήνα" είναι από το 2004. "Λίγο" είναι η πιο δημοφιλής διανομή
που βγήκε ποτέ. Αντι να λέμε μπράβο που κάποιος ρίχνει συνεχώς λεφτά
για να προωθήσει το Linux (ΚΑΙ δεν είναι οι πρώην-μισητές IBM-SUN-SGI
που σημαίνει δεν έχει κακό track record), μας πιάνει η μισαλλοδοξία και
σχολιάζουμε αβέρτα.

Κανείς δε βγήκε ποτέ από την Canonical να πει "εμείς το κάνουμε σωστά
και όλοι οι άλλοι πέφτετε έξω".

Είναι ΜΙΑ άποψη για ένα Desktop OS. Δε μ'αρέσει, το αφήνω στην άκρη και
τρέχω Mandriva με δικό μου kernel, XFCE και Konqueror και κάνω όποιους
XΨΩ συνδυασμούς θέλω. Αυτό είναι το νόημα της ελευθερίας στο λογισμικό.

Προσωπικά εμένα με τρομάζουν πολύ περισσότερο οι εταιρίες Linux που
υπογράφουν σύμφωνα μη-ανταγωνισμού ή μελλοντικής εξαγοράς ή οτιδήποτε
άλλο με τους αποδεδειγμένα μονοπωλιστές της αγοράς παρά μια εταιρία που
ιδρύθηκε ΜΕ ΣΤΟΧΟ να προωθήσει το Free Software.

Μήτσος