Ubuntu forums

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Sep 30 01:36:04 EEST 2008

On Mon, 29 Sep 2008 15:04:43 +0300, Jimmy Angelakos <vyruss at hellug.gr> wrote:
> Όταν ένα project σαν το Ubuntu έχει προωθήσει αναμφισβήτητα τόσο τον
> χώρο του FOSS είναι σχετικά ασημαντότητες τα "Μα! Έχουν βάλει μέσα και
> τρία αρχεία που δεν είναι GPL!!!11".

> Εν κατακλείδι, χρειάζεται έλεγχος δεδομένων και κριτική σκέψη πριν
> αρχίσουμε να αμολάμε μεγάλες κουβέντες όπως "απόκρυψη της πληροφορίας"
> και "εμείς οι λινουξάδες και εσείς οι Ubuntάδες".

Και τα δύο παραπάνω quotes, μου φέρνουν στο μυαλό το:

    ``He who gives up freedom for safety deserves neither.''
    -- Benjamin Franklin

Δε λέω ότι το Ubuntu είναι unfree OS.  Απλά θέλω να είμαστε λίγο πιο
προσεκτικοί με το τι είναι «αποδεκτό» να θυσιάσουμε στο βωμό της
πρόσκαιρης ευκολίας.

Προφανώς είναι σημαντικό το να αλλάζεις ένα GPL kernel και να κάνεις
link με non-GPL sources.  Επίσης είναι σημαντικό να είμαστε πολύ, ΠΑΡΑ
πολύ προσεκτικοί με κάθε προσπάθεια που βασίζεται στη λογική «δώστε μου
τον πλήρη έλεγχο κι εγώ θα σας κάνω ευτυχισμένους».

Χωρίς να λέω πως το Ubuntu κάνει κάτι από αυτά τα δύο για το free
software, χωρίς να υποστηρίζω ούτε καν ότι *σχεδιάζει* να κάνει κάτι
τέτοιο (αυτό αγγίζει τα όρια συνομωσιολογίας), μην είμαστε τόσο trigger
happy με το γυαλιστερό χοροπηδηχτό distribution of the year.  Είναι
όντως ΠΙΟ σημαντικό πράγμα η ελευθερία από το ποιός χρηματοδότης έχει
όρεξη αυτό το μήνα να προωθήσει λίγο το Linux.