Ubuntu forums

Agathoklis D. Hatzimanikas a.hatzim at gmail.com
Tue Sep 30 02:23:49 EEST 2008

On Sun, Sep 28, at 01:08 Thanos Kyritsis wrote:

> [...]
> να κάνετε recompile τον πυρήνα του ubuntu ούτε είχαμε φτιάξει
> μηχανισμούς για να γίνεται"
>
> συμπληρώνω εγώ: "είτε επειδή εδώ στην canonical είμαστε άσχετοι
> ερασιτέχνες τυχάρπαστοι distro developers και δεν ξέραμε να φτιάξουμε
> τους μηχανισμούς απλώς έλα μωρέ κάναμε copy το debian, είτε ΕΠΙΤΗΔΕΣ δε
> σας λέγαμε για να μη χώνετε τη μύτη σας και μας πρήζετε μετά, άχρηστοι
> luserz".
>

> Ναι, open source και μπλα μπλα. Οι άνθρωποι το παραδέχονται μόνοι τους
> με 3 λέξεις και μόνο: "this was intentional".

Συγνώμη που επεμβαίνω, αλλά τα πιο πάνω είναι ανακρίβειες ή το λιγότερο
υπερβολές.

Ο 2.6.17 εκδόθηκε στις αρχές του καλοκαιριού του 2006, άρα το 'τόσο
καιρό', είναι άστοχο.  Σημειωτέον ότι η εν λόγω διανομή είναι σχετικά νέα
και είναι λογικό να μη παρείχε (τον πρώτο καιρό) τους διαφόρους
αυτοματισμούς που έχουν αναπτύξει άλλες πιο ώριμες διανομές.

Σημειωτέον εξάλλου, ότι κανένας διανομέας δεν είναι υποχρεωμένος να
δίνει/δημοσιεύει οδηγίες για το πως γίνονται διάφορες εργασίες.
Εάν δε κάποιος επιθυμεί να μάθει τον τρόπο που γίνονται κάποια πράγματα,
πάντα υπάρχει η επιλογή του πηγιαίου κώδικα, ο οποίος (συγχωρέστε με γιατί
ποτέ δεν εγκατέστησα Ubuntu στη ζωή μου και δεν ασχολήθηκα παραπάνω από
πέντε λεπτά (once) μαζί του και δεν μπορώ να είμαι  100% σίγουρος) - παρόλα
ταύτα θα στοιχημάτιζα γι αυτό - (το ξαναλέω) ο οποίος πηγιαίος κώδικας (πρέπει)
να είναι διαθέσιμος.
Άρα κάποιος που θέλει να προσαρμόσει το σύστημα στις δικές του επιθυμίες
μπορεί να μελετήσει τον κώδικα, να ακολουθεί την ανάπτυξη της διανομής, να
ενσκήψει στα diffs από το οποιοδήποτε VCS δουλεύει η διανομή, να παρακολουθεί
την κίνηση στο bug tracking system, κτλ...

Ρωτάω.  Δεν προσφέρει αυτές τις δυνατότητες η διανομή Ubuntu?  Εάν όχι
συγχωρέστε με.

Σημειωτέον εξίσου, ότι η εν λόγω διανομή μπορεί *καν* να μην ενδιαφέρεται
να προσφέρει αυτούς τους αυτοματισμούς (και αυτό δεκτό).  Υπάρχει τίποτα
επιλήψιμο σε αυτό? Είναι η επιλογή τους.  Προφανώς (από ότι καταλαβαίνω)
έχουν θέσει κάποια όρια και δεν τους ενδιαφέρει η (global) εμβέλεια.
Μήπως αναγκάζουν κανένα να εγκαταστήσει το λογισμικό τους?

Και εξάλλου, (και μια και προφανώς έχεις μεγάλη εμπειρία από το χώρο)
ποιος developer στον κόσμο ενδιαφέρεται να διορθώσει bugs που προκαλούνται
από ακαθόριστες και απρόβλεπτους παράγοντες που επισέρχονται όταν
ο χρήστης παρεμβαίνει στον κώδικα.  Και βέβαια είναι ένας παράγοντας αρκετά
σοβαρός να μην θέλουν να δώσουν (εύκολα) την δυνατότητα στον καθένα
να κάνει του κεφαλιού του και μετά να απευθύνεται στον developer.
Σχεδόν όλοι οι developers του κόσμου το πρώτο πράγμα που τους ενδιαφέρει
να πετύχουν όταν (πρωτο)αρχίζουν να γράφουν μια γραμμή κώδικα, είναι να
σταθεροποιηθεί.  Και ειδικά στην ειδική περίπτωση του Πυρήνα ενός
Λειτουργικού Συστήματος, που ένα σωρό αστάθμητοι παράγοντες μπορούν να
καθορίσουν την λειτουργικότητα/σταθερότητα του συστήματος,
είναι ένας λόγος παραπάνω να σουν πουν κατάμουτρα:
"You are on your own, my little arxidara"

Και συγχωρέστε μου μια παρένθεση (και για να κλείσω); δηλαδή ένας advanced
user γιατί να πάει Ubuntu?  Δεν υπάρχει το Slackware? Arch? Rpath? Gentoo?
και καμιά 200ριες ακόμα διανομές, στα οποία να μπορεί να επέμβει ελεύθερα
και άνετα στο σύστημα του.

Ας το κάνει μόνος του στο φινάλε.  Ο κώδικας υπάρχει.

Ευχή: Ας ξύπναγα αύριο και να προσγειωνόμουν σε ένα κόσμο χωρίς κριτική.

> Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

ΥΓ. Α και Θάνο, συγνώμη για την κριτική.

Regards,
Ag.