Re: RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Nov 4 16:59:19 EET 2008

2008/11/4 Harris Kosmidhs <hkosmidi at laboratorium.gr>:
> Αρα αν καταλαβαίνω καλά να κάνω :
> /dev/sdb
>   sdb1 fd RAIR
>   sdb2 83 /boot
>   sdb3 82 swap
> /dev/sdd
>   sdd1 fd RAIR
>   sdd2 83 /boot
>   sdd3 82 swap

disclaimer: δεν είμαι RAID expert ούτε κατά προσέγγιση
Έχω στήσει δυο φορές RAID1 σε ubuntu με βάση κυρίως αυτή την
υπερβολικά λεπτομερή σελίδα:
    http://users.piuha.net/martti/comp/ubuntu/en/raid.html
Οι οδηγίες αυτές ακολουθούν την τακτική της εγκατάστασης απο το
alternate CD (δηλαδή με τον console installer του debian) και μπορεί
να είναι κουραστικά λεπτομερείς αλλά μου φάνηκαν αρκετά καλές (και σε
διαβεβαιώ ότι είχα διαβάσει αρκετές).

Σε αυτές τις οδηγίες και η swap και το /boot είναι σε RAID partition
και απ' όσα έχω διαβάσει καλά κάνουν (π.χ. πολύς κόσμος λέει ότι το να
έχεις RAID partition για την swap είναι άχρηστο. Όμως αν δεν έχεις τη
swap σε RAID και σου βγάλει ένα bad sector ο ένας δίσκος πάνω στη swap
το σύστημα σου θα κρασάρει όταν κάνει χρήση αυτής της swap)

Άλλες Συμβουλές:
-) Δεν την γλιτώνεις χωρίς διάβασμα και πολύ προσοχή
-) μην περιμένεις και πολλά απο το RAID (τουλάχιστον το software
raid). Π.χ. Σε ubuntu μέχρι πρόσφατα υπήρχε ένα σοβαρό bug όπου το
σύστημα δεν μπούταρε αν ο ένας δίσκος έλειπε[1]. Π.χ. 2 σε εμένα όταν
ο ένας δίσκος έβγαλε bad sector το σύστημα κολλούσε φρικτά και δεν
έκανε shutdown.
-) Αν χρησιμοποιήσεις το alternate CD να είσαι τραγικά προσεκτικός
όταν κάνεις το partitioning και ΠΡΙΝ πας να δημιουργήσεις τα RAID
partitions. Το user interface είναι φτιαγμένο για να τιμωρεί σκληρά τα
χαζά λάθη (τα οποία τα επιτρέπει με χαρά). Το παραμικρό λάθος μπορεί
να σε παιδέψει σαν σκυλί.Φτιάξε τα partitions με τις σωστές ρυθμίσεις.
Διπλό έλεγξε τα. Μετά έλεγξε τα άλλη μια φορά πριν πας να
δημιουργήσεις τα RAID partitions (πολύ προσεκτικά για να μην ξεχάσεις
κάτι). Δύο φορές πήγα να το κάνω βιαστικά και τις δύο φορές μου πήρε
40 λεπτά γιατί έκανα κάποιο χαζό λαθάκι.
-) Διάβασε δύο φορές το SW RAID HowTo στο tldb[2] και τύπωσε το για
την περίπτωση που το σύστημα σου δεν θα μπουτάρει.
-) Αν το σύστημα σου δεν ξεκινήσει αλλά σε πετάξει στο Busybox και δεν
έχεις ακολουθήσει την συμβουλή #1 τότε τουλάχιστον δοκίμασε  ένα mdadm
--assemble --scan και μετά Ctrl+D

[1] https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/120375
[2] http://tldp.org/HOWTO/Software-RAID-HOWTO.html