RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Tue Nov 4 14:50:58 EET 2008

Harris Kosmidhs wrote:

> [...]
> έχει σημασία; Φαντάζομαι ότι μπορεί να είναι το /dev/sdb2.
>
> Στην περίπτωση αυτή πως γινεται το menu.lst;
>
> title Ubuntu (<------- μένει ως έχει)
> root (hd0,1) (<---------- εδώ τι βάζω;αν είναι πχ το sdb2 βάζω hd1,1 ?)
> kernel /boot/vmlinuz..... root=UUID=......ro quiet splash  (<-------
> μένει ως έχει με σωστό vmlinuz και UUID το UUID του sdb2 που βρίσκω μέσω
> udev;)
> initrd /boot/initrd.img....  (<------- μένει ως έχει με σωστό initrd image)
>
> Ευχαριστώ και πάλι και συγγνώμη για το πρίξιμο

Πρέπει μάλλον να εξηγήσω πως δουλεύει ο grub.

Λοιπόν όταν bootarei ένα σύστημα πάει και βρίσκει στον πρώτο δίσκο στα
512 πρώτα bytes του (η αλλιώς MBR ή αλλιώς Master Boot Record) τι σκατά
να κάνει. Από εδώ και μετά αναλαμβάνει εφόσον είναι εκεί εγκατεστημένος
ο grub(αυτό λέγεται stage1 στην ορολογία του) κάνει mount το /boot
partition (που δεν μπορεί να είναι σε τύπο fb αλλά 83) για να ανοίξει το
configuration του(και κάποια άλλα αρχεία που χρειάζεται)(Αυτό λέγεται
stage2 στην ορολογία του). Την πληροφορία ποιο είναι το /boot partition
την γράφει στο MBR όταν κάνεις grub-install  (ή setup() μέσα από τον grub)

Αφού ανοίξει το configuration χρησιμοποιεί την εντολή
root(hdX,Y) για να ανοίξει το partition που βρίσκεται ο πυρήνας. Οι
επόμενες εντολές kernel,initrd κτλ του λένε από πιο ακριβώς path να
μαζέψει πυρήνα και initrd.

Άρα θεωρώντας ότι θα αφήσεις τα windows στο (hd0,0) (πρώτο partition του
πρώτου δίσκου) και θα βάλεις το /boot στο (hd0,1) (δεύτερο partition του
πρώτου δίσκου) το χρειάζεται γιατί ειδαλιώς δεν θα ξέρει από που να
μαζέψει τον πυρήνα.

Τώρα θα πρέπει για να είσαι σωστός αυτό το /boot να υπάρχει σε όλους
τους δίσκους σου ειδάλλως όταν σκάσει ο πρώτος/δεύτερος/τρίτος κτλ
δίσκος θα τρέχεις να βρεις τρόπο να κάνει boot το σύστημα. Εδώ μπαίνει
το σημείο που όμορφα έκανε ο Αντώνης RAID1 όλα αυτά τα /boot. Επίσης θα
πρέπει να υπάρχει εγκαταστημένο το grub και στα MBR όλων των δίσκων.

Οπότε προτείνω τις ιδέες περί να βάλεις το /boot μόνο στον sdb2 να τις
αφήσεις γιατί θα πονέσεις αργότερα.

Οπότε αυτό:

> root (hd0,1) (<---------- εδώ τι βάζω;αν είναι πχ το sdb2 βάζω hd1,1 ?)

μην το κάνεις. Εάν παρόλα αυτά θες όντως το /boot να βρίσκεται μόνο στον
 sdb μπορείς όντως να βάλεις root(hd1,1)

Τώρα για αυτό:

> kernel /boot/vmlinuz..... root=UUID=......ro quiet splash  (<-------
> μένει ως έχει με σωστό vmlinuz και UUID το UUID του sdb2 που βρίσκω
> μέσω udev;)

Έχεις συγχύσει το root command του grub με το root option του πυρήνα.
Αυτό το root option του λέει που βρίσκεται το /. Άρα εδώ θα θες το UUID
του LVM root partition σου.

Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074