RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Tue Nov 4 12:04:23 EET 2008

Harris Kosmidhs wrote:

> [...]
> ---------------------------
> title Ubuntu
> root (hd0,1)
> kernel /boot/vmlinuz..... root=UUID=......ro quiet splash
> initrd /boot/initrd.img....
> quiet
>
> title WinXP
> root (hd0,0)
> makeactive
> chainloader +1
> savedefault
> ----------------------------
>
> To root  ποιό θα είναι τώρα; Των winXP το partition θα παραμείνει άθικτο
> και εκτός RAID. Το root(hd0,0) θα παραμείνει;

Και τα δύο θα παραμείνουν. Αλλά για άλλους λόγους από αυτούς που νομίζεις.

Τα εξηγεί πάρα πολύ καλά στο link που έδωσε ο  Αντώνης με το δικό του
setup. Εξαιρετικό με την ευκαιρία Αντώνη το link. Απλή απορία

"The rest of each disk is divided into as many 50-GB partitions as will
fit, i.e. ten partitions, resulting in ten 100-GB RAID5 arrays (md2,
md3, md5, md6, ..., md12). These ten partitions are then combined using
LVM into one logical 1000-GB space"

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για τα 10 arrays ?

> Σε άλλο mail ο V13 είπε πως χρειάζεται ξεχωριστό /boot partition και
> μπερδεύτηκα. Χρειάζεται ναι ή όχι;
Ναι. Για να μπορεί ο grub να βρει τον πυρήνα.

> Αν έχω καταλάβει καλά το lvm είναι ένα Layer παραπάνω από ένα φυσικό
> μέσο (που μπορεί να είναι και RAID;). Αυτό μου δίνει τη δυνατότητα ας
> πούμε αν σε κάποια φάση το / γεμίσει, να κοτσάρω ένα ακόμα RAID  (πχ
> /dev/md1) και να το προσαρτήσω στο /dev/raid που έχω κάνει και να
> μεγαλώσει το /;

Ναι. Με μερικές προυποθέσεις. Πρέπει να φτιάξεις και σε αυτό ένα
physical volume και να βάλεις στο ίδιο volume group που έχεις το
προηγούμενο και αυτό. Και βέβαια δεν μεγαλώνουν live τα partition.

umount
resize lvm(lvextend εντολή)
resise filesystem(resize_reiserfs πχ)
mount και είσαι οκ.

To / δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Ο λόγος είναι ότι δεν μπορεί να γίνει
unmount χωρίς να κάνεις reboot και boot με κανά CD ή άλλο τρόπο που να
μπορείς να εκτελέσεις τις εντολές(προσοχή ο πυρήνας του CD να
υποστηρίζει md/lvm)