RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Harris Kosmidhs hkosmidi at laboratorium.gr
Tue Nov 4 10:38:24 EET 2008

Alexandros Kosiaris wrote:

> Και στους δύο εάν θες να έχεις σωστό(στο περίπου) fault tolerance.

Πως γίνεται αυτό; Για παράδειγμα τώρα έχω στο /boot/grub/menu.lst
---------------------------
title Ubuntu
root (hd0,1)
kernel /boot/vmlinuz..... root=UUID=......ro quiet splash
initrd /boot/initrd.img....
quiet

title WinXP
root (hd0,0)
makeactive
chainloader +1
savedefault
----------------------------

To root  ποιό θα είναι τώρα; Των winXP το partition θα παραμείνει άθικτο
και εκτός RAID. Το root(hd0,0) θα παραμείνει;
Σε άλλο mail ο V13 είπε πως χρειάζεται ξεχωριστό /boot partition και
μπερδεύτηκα. Χρειάζεται ναι ή όχι;

> Μια χαρά σε βλέπω να τα πηγαίνεις με το RAID. Το LVM σε πελάγωσε αλλά
> η αλήθεια είναι ότι κάνεις και χωρίς αυτό. Απλά extra ευελιξία σου
> δίνει. Παρόλο που ωραίο είναι να το έχεις μπορεί να κάνεις και με ένα
> απλά partitionable array με --auto=p οπότε θα σου φτιαχτούν τα
> /dev/md_d0p0, /dev/md_d0p1 κτλ και μπορείς να αποφύγεις το LVM και να
> δουλέψεις με αυτά. Καλύτερα νομίζω όμως να μάθεις το LVM.
Αν έχω καταλάβει καλά το lvm είναι ένα Layer παραπάνω από ένα φυσικό
μέσο (που μπορεί να είναι και RAID;). Αυτό μου δίνει τη δυνατότητα ας
πούμε αν σε κάποια φάση το / γεμίσει, να κοτσάρω ένα ακόμα RAID  (πχ
/dev/md1) και να το προσαρτήσω στο /dev/raid που έχω κάνει και να
μεγαλώσει το /;

ευχαριστώ
Χάρης