RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Mon Nov 3 23:42:22 EET 2008

Harris Kosmidhs wrote:
> Έχοντας ψάξει και διαβάσει μερικά κείμενα προσπαθώ να καταλάβω τι εστι
> raid και lvm.
>
> Αυτό που θέλω να κάνω είναι ένα raid-1 σε δυο 500άρηδες απο ένα υπάρχον
> σύστημα ubuntu. Σκοπός είναι να αντιγράψω όλο το σύστημα (το υπάρχον)
> στο RAID και να εγκαταστήσω και το grub ώστε να bootάρω απο εκεί.
>
> Στους δίσκους έχω κάνει 2 partition και έτρεξα:
> mdadm --create /dev/md0 --auto=yes --level=1 --raid-devices=2 /dev/sdb1
> /dev/sdd1
>
> Αφού ολοκληρώθηκε το sync μπορώ να κάνω mount το //dev/md0 σε ένα
> υπάρχον directory.

Μια χαρά τα πας. Απλά ερώτηση. Έχεις βάλει το linux raid autodetect type στα δύο
partition? Εάν θυμάμαι καλά είναι το FD αντί το 83 του τυπικού.

> Το θέμα είναι αν χρειάζεται να κάνω lvm στο md0 και πως. Θα ήθελα 2 lvm.
> Ένα για το / και ένα για το /opt.
Εννοείς 2 lv(logical volumes). LVM = logical volume manager

Αυτό που θες γίνεται εύκολα
Αρχικά πρέπει να ορίσεις ένα physical volume(pv)

pvcreate /dev/md0

Και μετά ένα volume group(vg)

vgcreate myvg

Και
μετά ορίζεις τα lvs σου
lvcreate -L 10G -n root myvg
lvcreate -L 10G -n opt myvg

mkfs.ext3 /dev/myvg/root
mkfs.ext3 /dev/myvg/opt

edit /etc/fstab και είσαι έτοιμος.
Προφανώς και μπορείς να χρησιμοποιήσεις uuids στο fstab. Προτείνεται μάλιστα κιόλας.

> ΚΑι αφού γίνει πως μπορω να εγκαταστήσω το grub ώστε να bootαρει απο το
> raid? Και που εγκαθίστατε; Στο /dev/sdd1, ή στο sdb1;

Και στους δύο εάν θες να έχεις σωστό(στο περίπου) fault tolerance.

> Δεν έχω ξαναασχοληθεί με RAID και έχω λίγο πελαγώσει.

Μια χαρά σε βλέπω να τα πηγαίνεις με το RAID. Το LVM σε πελάγωσε αλλά η αλήθεια
είναι ότι κάνεις και χωρίς αυτό. Απλά extra ευελιξία σου δίνει. Παρόλο που ωραίο
είναι να το έχεις μπορεί να κάνεις και με ένα απλά partitionable array με --auto=p
οπότε θα σου φτιαχτούν τα /dev/md_d0p0, /dev/md_d0p1 κτλ και μπορείς να αποφύγεις
το LVM και να δουλέψεις με αυτά. Καλύτερα νομίζω όμως να μάθεις το LVM.