Ellhniki orologia pliroforikis

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Jun 6 20:27:11 EEST 2008

On Fri, 6 Jun 2008 19:14:25 +0300, nikos roussos <nikos at hellug.gr> wrote:
> άλλωστε μια γλώσσα εμπλουτίζεται από τους ανθρώπους που τη μιλάνε και
> απ' την ανάγκη/επιθυμία τους να επικοινωνήσουν.
>
> το να επινοεί ένας οργανισμός νέες λέξεις μου φαίνεται λιγάκι
> άστοχο. και το ανησυχητικό θα είναι αν προσπαθήσουν να τις επιβάλουν
> και μέσω των εκπαιδευτικών εγχειριδίων.

Τα δύο παραπάνω δεν είναι ανάγκη να είναι σε σύγκρουση, ακριβώς επειδή
δεν είναι πάντα σε συμφωνία.  Για παράδειγμα, η Γαλλική Ακαδημία[1]
είναι η επίσημη αυθεντία για την χρήση, το λεξιλόγιο, και τη γραμματική
της Γαλλικής γλώσσας.  Οι συστάσεις της δεν έχουν νομική ισχύ, ακριβώς
για το (1) που περιγράφεις παραπάνω.  Πολλές φορές, όμως, η Γαλλική
Ακαδημία ενθαρρύνει τη χρήση όρων που παράγονται από την ίδια τη Γαλλική
γλώσσα και, συμμετρικά, αποθαρρύνει τη χρήση των όρων που προέρχονται
από δάνεια.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/French_Academy#Functions

Δεν είναι απαραίτητα κακό να υπάρχει κάποιος δημόσιος οργανισμός, ο
οποίος να ασχολείται με ζητήματα της Γλώσσας.  Το αντίθετο ακριβώς θά
'λεγα.

Στον σκοπό της Ακαδημίας της Αθήνας[2] δε βλέπω να λέει ρητά ότι πρέπει
να ασχολείται με τη γλώσσα και τη χρήση της, αλλά από την άλλη δεν είμαι
ακριβώς «ειδικός» στο θέμα.

[2] http://www.academyofathens.gr/ecPortal.asp?id=87&nt=18&lang=1