Παράξενοι χαρακτήρες σε serial console

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Thu Dec 4 12:28:36 EET 2008

Giorgos D. Pallas wrote:

> Με άλλα λόγια, μπορείς να στήσεις
> (εγκαταστήσεις λειτουργικό) σε ένα μηχάνημα χωρίς καθόλου οθόνη, μόνο
> μέσω serial console; Με κάποιον άλλο τρόπο ίσως;

Χαλαρότατα. Φαντάσου μια οθόνη και ένα πληκλτρολόγιο συμπυκνωμένα σε ένα
καλώδιο. Τα πάντα, PXE boot, grub, kernel boot (επίσης και ο xen-enabled
πυρήνας με ελάχιστα διαφορετικές ρυθμίσεις), μπορούν να στείλουν το
output και να λάβουν input προς/από σειριακή θύρα αντίστοιχα. Στο
terminal βλέπεις περίπου ότι θα έβλεπες και στην οθόνη με text-based
installation. Οι ρυθμίσεις είναι πολύ απλές.

Και πριν το serial console δεν χρησιμοποιούσα οθόνη. Είχα πειράξει τα
default kernel options σε ένα netinstall cd, ώστε να παίρνει τις
ρυθμίσεις από ένα αρχείο για unattended installations. 'kickstart' το
λένε στα redhat-based, δεν γνωρίζω για debian. Στο αρχείο kickstart έχω
όλες τις ρυθμίσεις για πλήρη εγκατάσταση, ή έχω μόνο τις βασικες
ρυθμίσεις για γλώσσα, timezone κτλ και του προσθέτω και το παρακάτω:

vnc --host=<IP-tou-desktop-mou>

Ταυτόχρονα στο desktop τρέχω το vncviewer σε -listen mode και απλά
περιμένω πότε θα συνδεθεί για να κάνω τις υπόλοιπες ρθυμίσεις μέσω vnc.

Βασικά, αν γινει το πρώτο setup του λειτουργικού, τότε μπορεί να
αφαιρέσει κανείς τα πάντα από το μηχάνημα εκτός από δίσκους, network και
serial port. Αν ποτέ χρειαστεί να κάνει νέο network installation, αυτό
μπορεί να ξεκινήσει από ένα κατάλληλο entry στο grub.

Με το serial console έχει κανείς τη δυνατότητα, εκτός από τα παραπάνω,
να βλέπει και τα kernel messages και να κάνει login κανονικά.

Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά πράγματα σχετικά, αλλά τώρα δεν έχω χρόνο.

> Workaround: Ενδιαφέρεται κανείς Θεσσαλονικιός της λίστας να μου πουλήσει
> 15άρα CRT oθόνη, έναντι αιώνιας ευγνωμοσύνης; Παραλαβή από το χώρο του,
> πλήρης εχεμύθεια κτλ.

Έχω μια, αλλά την κρατάω για περίπτωση ανάγκης. Πάντως, αν πάρεις ένα
null modem cable, θα σου φύγει η επιθυμία για οθόνη. Σου το εγγυώμαι :-)