πως παίρνετε τον kernel σας;

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Fri Oct 5 10:19:00 EEST 2007

On Fri, 5 Oct 2007, Giorgos D. Pallas wrote:

> Τί εννοείς; Ότι υπάρχουν διανομές που βάζουν δικά τους patches ή κάνουν
> άλλες αλλαγές στον κώδικα του πυρήνα; Και αν ναι, γιατί;;

Δεν ξέρω για εντελώς δικά τους patches, αλλά συχνά οι διανομές έχουν πολύ
παράξενη αντίληψη για το τι είναι αρκετά σταθερό για να συμπεριληφθεί -
ειδικά αν μιλάμε για τον ΒΕΤΑ0.0.0.0.0001 οδηγό για τη νέα βαρυτονική
τηλεφρυγανιέρα/ραδιοψυγείο. Ενίοτε βλέπεις τρελούς πειραματισμούς και σε
βασικά πράγματα - δεν λέω, πολλά από αυτά τελικά κατέληξαν να είναι
standard στον mainline kernel (NPTL, 4K stacks...) αλλά αναπτύχθηκαν στην
πλάτη άμοιρων χρηστών (κυρίως Redhat) που δεν είχαν καν την επιλογή να
διαλέξουν ανάμεσα σε μια σταθερή και σε μια πειραματική έκδοση του πυρήνα.

Επισήμως (κατά Linus) ο mainline είναι απλά ένα release κατά βάση σταθερό,
αλλά είναι στα χέρια των διανομών να κάνουν την τελική σταθεροποίηση για
τις πλατφόρμες που τις ενδιαφέρουν - κυρίως μένοντας μερικές εκδόσεις
πίσω. Επίσης επισήμως ο mainline δεν είναι για τελικούς χρήστες που θέλουν
απόλυτη σταθερότητα, αλλά απευθύνεται σε διανομές, kernel developers και
power users/administrators που ξέρουν τι τους γίνεται και δεν τους
πειράζει να χρειαστεί πού και πού να κάνουν debugging.

Φυσικά το τι θα κάνουν οι διανομές τελικά είναι δικό τους ζήτημα. Δεν
είναι καθόλου σπάνιο ο 2.6.17 kernel της ΧΥΖ διανομής να είναι στην
πραγματικότητα 2.6.18pre69 αλλά χωρίς το Α patch για το V4L αλλά με έξτρα
το Β patch για το wifi - το οποίο μπορεί κάλλιστα να απορριφθεί ή
ξαναγραφτεί για τον τελικό 2.6.18, αν ποτέ έγινε αποδεκτό. Για αυτό είναι
πρακτικά αδύνατον για εξωτερικά kernel patchesets να μπορούν να χειριστούν
σώστά όλες τις non-mainline εκδόσεις του πυρήνα.

Μου έχει τύχει με πυρήνα διανομής να έχω υπερβολικά παλιά έκδοση για
κάποιο υποσύστημα, και υπερβολικά καινούρια για κάποια άλλη... και ένα
εξωτερικό driver που ήθελε και τα δυο υποσυστήματα. Με τον πυρήνα να είναι
κάτι ανάμεσα σε χ.ψ.ζ και χ.ψ.(ζ+1) δεν μπορούσα ούτε παλιότερες ούτε
νεότερες εκδόσεις του εξωτερικού driver να βάλω. Τρέλλα...

Ενίοτε οι διανομές μπορεί να τα θαλασσώσουν πολύ άσχημα. Θυμάμαι έναν
kernel της Mandrake που χάλαγε το firmware σε DVD της LG. Τα DVD ήταν
βέβαια προβληματικά, αλλά απο την άλλη μόνο η Mandrake είχε αυτό το
πρόβλημα...

Τα συμπεράσματα δικά σας!

Φιλικά,

Θεόδωρος Καλαματιανός