πως παίρνετε τον kernel σας;

DJ Art djart at linux.gr
Thu Oct 4 12:39:14 EEST 2007

On Wednesday 03 October 2007, Giorgos Pallas wrote:
> κονσέρβα ή φρέσκο;  :-P
>
> Κάνετε compile από τα sources με ό,τι χρειάζεστε, ή χρησιμοποιείτε
> τους έτοιμους modulαριστούς των διανομών σας; Προτείνεται μια από τις
> δυο μεθόδους για κάποιες συγκεκριμένες χρήσεις;

Θα διαφοροποιηθώ λίγο από τους προλαλήσαντες.

Ναί, σε ένα production (=server) μηχάνημα, και μόνο αν η διανομή είναι
Debian ή RedHat Enterprise ή CentOS (αν και εδώ που τα λέμε, τί άλλο θα
μπορούσε να είναι ο server ?), και ειδικά αν το μηχάνημα είναι στην
Αλάσκα και η διαχείριση των kernel updates γίνεται παντελώς remotely
και το reboot γίνεται κατόπιν 8 προσευχών σε όλες τις θρησκείες του
κόσμου, ναι, ο πυρήνας είναι της διανομής. Better safe than sorry.

Αν μιλάμε για το server στο διπλανό computer room και υπο περιπτώσεις,
θα δοκίμαζα σίγουρα μια περίοδο με custom compiled kernel.

Για το δικό μου PC, δεν το συζητάω καν. Custom compiled kernel,
μελετημένο configuration, φεύγουν εκτός όλα τα άσχετα options (και άντε
να βρείς τι ΔΕΝ χρειάζεσαι), κάποια σημαντικά options όπως τα
filesystems, chipset drivers, οτιδήποτε έχει να κάνει με IDE/SATA, το
tuxonice, κλπ μπαίνουν μέσα στον πυρήνα και τα υπόλοιπα (όχι τόσο core)
υποσυστήματα όπως Bluetooth, irda, usb, netfilter, video4linux, bla bla
ως modules.

Επίσης, δε θα μπορούσα να τρέχω κονσέρβα πυρήνα γιατί θέλω full PREEMPT
πυρήνα (παρόλο που με έχει φέρει στο αμην μερικές φορές) και όλοι οι
έτοιμοι kernels δεν το συμπεριλαμβάνουν. Και στο μέλλον θα θελήσω κι
άλλα εξωτικά φρούτα όπως CFS, Dynaticks, SLUB, high res timer που σαφώς
δεν μπαίνουν στους έτοιμους πυρήνες. Προς το παρόν το πρόβλημα με όλα
αυτά είναι πως δεν κάθονται καλά με το suspend2disk (tuxonice).

Είναι γενικά ένας μικρός πόνος κάθε φορά που θέλω να αλλάξω kernel (πχ
από .21 σε .22) και να δοκιμάσω όλο το bleeding edge featureset, αλλά
πιστεύω αξίζει τον κόπο. Αν ήθελα απλώς τα οφέλη στο performance gain
ενός custom kernel, αλλά χωρίς "πονοκεφάλους" θα διάλεγα ένα
αποδεδειγμένα stable tree (π.χ το .16 ή το .20) και θα έμενα συνέχεια
με αυτό.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?