Περί UPS

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Sat Nov 3 22:10:07 EET 2007

Giannis Kozyrakis wrote:

> Τυχαίνει να έχω αγοράσει ενα APC BackUPS RS 800 πριν μερικούς μήνες.
> Ότι έχουν πει σε αλλα μηνύματα σχετικά με τα APC ειναι αλήθεια.
> Βέβαια η τιμή του ξεφεύγει, είναι κοντα στα 190ευρω αν θυμάμαι καλα,
> αλλά από αξιοπιστία είναι τρομερό.Το προτείνω χωρίς ενδοιασμό!
>
> Απο την αρχή εχω βάλει πάνω τα εξής:
>
> 3 pc ( 1 p4 με 4 δίσκους, 2 άλλα μικρά μηχανήματα), 1 οθόνη 19" tft,
> περιστασιακά το laptop, τηλεόραση, μινι-stereo, εξωτερικός usb δίσκος,
> scanner, ακόμα και τη λάμπα του γραφείου (!).
>
> Το load είναι στο 65% με όλα αυτά ανοικτά, και κρατάει περίπου 10 λεπτα
> [...]
Παρακολούθησα όλη τη συζήτηση, και έχει τύχει να χρησιμοποιήσω τόσο
mustek όσο και APC. Έχω βάλει αρκετά APC και σε μαγαζιά, σχολές κλπ
(όπου ο ιδιοκτήτης δεν είναι τσιγγούνης :) ).
Η εμπειρία μου δείχνει ότι τα mustek γενικά δουλεύουν (και το nut
επίσης, πρωτόκολλο megatec όπως αναφέρθηκε) αλλά στην πραγματικότητα τα
VA που δίνει ο κατασκευαστής είναι εντελώς ψεύτικα.

Παράδειγμα: Στο ίδιο ακριβώς μηχάνημα το mustek 800 κρατάει το μισό
περίπου χρόνο από το APC το 500 (σειρά RS). Το mustek κάνει γύρω στα 70
ευρώ αν θυμάμαι καλά ενώ το APC γύρω στα 120. Βέβαια εδώ χρειάζεται
προσοχή, τα VA αναφέρονται σε ισχύ, το πόσο χρόνο κρατάει ένα UPS έχει
να κάνει τόσο με το πόσο ισχύ χρησιμοποιούμε (φορτίο) όσο και με τη
χωρητικότητα (Ah) της μπαταρίας. Αλλά εδώ είναι και το παράλογο: Θα
βάζαμε μια μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία σε ένα μεγαλύτερης ισχύος
UPS? Όχι κανονικά δεν θα το κάναμε, γιατί μειώνεται φυσικά δραματικά το
runtime. Άρα ακόμα και αν δεν έχω μετρήσει τα πραγματικά VA του mustek,
είμαι σίγουρος ότι η μπαταρία του είναι μικρότερη από το APC το 500. Για
το APC το 800 δεν το συζητάμε καν, έχει δύο μπαταρίες μέσα!

Καταλήγουμε: Αν θες ένα ups που κάνει τη δουλεία του αλλά χωρίς να
δίνεις ιδιαίτερη σημασία στα χαρακτηριστικά, πάρε το mustek. Αν θες
αξιοπιστία και πραγματική ισχύ και runtime πάρε APC.  Τελικά νομίζω ότι
αξίζει με το παραπάνω τα ευρώ του. To apcupsd δουλεύει αρκετά καλά. Το
nut δεν το έχω δοκιμάσει με το APC. To mustek τελικά το χάρισα, και έχω
αντικαταστήσει όλα τα UPS μου με APC.

Επίσης σε μηχανήματα με γραφικό περιβάλλον (fedora 7) το APC USB
αναγνωρίζεται απευθείας και δεν χρειάζεται καμιά εγκατάσταση.