Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS που "παραβιάζει" το ΕΛΛΑΚ.

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Wed May 16 19:19:24 EEST 2007

George Notaras wrote:
> [...]
> αυτούσιου από το binary μέσω του reverse engineering. Στην πράξη βέβαια
> αυτό είναι τουλάχιστον απίθανο, σε βαθμό που είναι ανούσιο να το
> λαμβάνουμε ως περίπτωση! Τώρα αντιλαμβάνομαι πλήρως όλα όσα έγραψες
> σχετικά με την "άλλη βιβλιοθήκη" καθώς και την αγανάκτηση των Φάνη και
> Γιώργου για τον προαναφερθέν παράδειγμα.
>
> Οπότε η νέα βιβλιοθήκη είναι πράγματι μια *άλλη* βιβλιοθήκη που κάνει
> μεν την *ίδια* δουλειά Α, αλλά με *διαφορετικά* βήματα, οπότε, ακόμη και
> στην περίπτωση που είναι πατενταρισμένος ο αρχικός αλγόριθμος, δεν
> τίθεται ούτε καν υποψία παραβίασης της πατέντας.

Πράγματι κατάλαβες πολύ καλά το πως λειτουργεί η όλη ιδέα της βιβλιοθήκης.
> Αυτό δεν λύνει βέβαια το γενικότερο πρόβλημα με την αδιαλλαξία των 2
> πλευρών για εύρεση λύσης συνύπαρξης μεταξύ μη-ελεύθερων και ελεύθερων
> μορφών λογισμικού, όπως περιέγραψα στο αρχικό μήνυμά μου.

Μα εδώ δεν πρόκειται για αδιαλλαξία. Δεν νομίζω ότι η FSF υποστηρίζει
ότι η MS πρέπει να εξαφανιστεί. Αντίθετα η MS προσπαθεί με χτυπήματα
κάτω από τη ζώνη να εξαφανίσει το Linux. Και μη ξεχνάμε αυτά που η
Microsoft αποκαλεί πατέντες τις είναι μάλλον prior art από λειτουργικά
που υπήρχαν όταν ο Bill Gates φορούσε πάννες-βρακάκια :) Εξάλλου αν οι
ισχυρισμοί της είχαν κάποια αλήθεια θα είχε ήδη πάει στα δικαστήρια.
> Κατά την άποψή μου, μια πιθανή λύση για όλους θα μπορούσε να είναι ο
> ανοικτός κώδικας (σε ελεύθερη ή μη μορφή), φυσικά αφού διαμορφωθεί σωστά
> το νομικό υπόβαθρο που θα τον προφυλάσσει από την αντιγραφή.

Σε ένα ιδανικά πλασμένο κόσμο αυτό θα λειτουργούσε. Αλλά ο πειρασμός να
πειράξεις τον κώδικα ή να κλέψεις όλες τις πιθανές ιδέες του είναι πολύ
μεγάλος όταν θα τον έχεις μπροστά σου. Σκέψου μόνο ότι και ένα καθαρά
binary, proprietary και ψιλοσκουπίδι :-)  λειτουργικό όπως τα Vista
προσπαθούν όλοι με μεγάλη μανία να παρακάμψουν τις προστασίες του για να
το βάλουν τζάμπα, πουλήσουν, εγκαταστήσουν παράνομα σε μηχανήματα που
πουλάει το μαγαζάκι τους κ.ο.κ. Φαντάσου να ήταν όλα open source αλλά
όχι free... Δεν λέω ότι δεν μπορεί να υπάρξει κάποια συνύπαρξη αλλά
μάλλον δεν την έχουμε ανακαλύψει ακόμα. Για τη Microsoft πάντως η λύση
δεν είναι τα δικαστήρια, είναι απλώς καλύτερα προιόντα και καλύτερες
τιμές. Το γελοίο είναι ότι έχει δυνατότητα να κάνει και τα δύο, αυτό που
δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάθεται και γκρινιάζει σαν την υστερική
γριούλα...
> Με την παρούσα κατάσταση, όπου η μία πλευρά προσπαθεί να διατηρήσει με
> νύχια και με δόντια το μονοπώλιο και η άλλη προσπαθεί επίσης με νύχια
> και δόντια να προσαρμόσει το περιβάλλον στο ελεύθερο λογισμικό (ενώ θα
> έπρεπε να κάνει ακριβώς το αντίστροφο), και μέχρι να φανούν τα πρώτα
> σημάδια συνεργασίας για εύρεση λύσης, παρακαλώ να μου επιτρέψετε να
> τρέφω τα ίδια αισθήματα για την MS και το FSF.

Προσωπικά όπως είπα και σε άλλο post έχω χάσει μεγάλο μέρος της ιδέας
που είχα για την Microsoft εξαιτίας των τελευταίων γεγονότων. Δεν
περιμένω μια μεγάλη εταιρία (μη ξεχνάμε εταιρία = επιχείρηση = κέρδος)
να πηγαίνει πάντα με "το σταυρό στο χέρι" αλλά δεν μπορώ εγώ να ανεχτώ
και να με κοροιδεύουν και να με εκβιάζουν μπροστά στα μάτια μου με
ισχυρισμούς που δεν μπορούν / θέλουν / τολμούν να αποδείξουν και να τους
πληρώνω εγώ προστασία. Η εποχή του Αλ Καπόνε πέρασε, το ίδιο φαίνεται
και με τη δική μου εποχή στα Windows. Και κρίμα γιατί όπως ξαναείπα ο
Bill Gates δεν νομίζω ότι ήταν αυτό που βγάζει σήμερα έξω η MS. Δεν
νομίζω οτι και η FSF είναι πάντα σωστή βέβαια, απλώς επιφυλάσσομαι να
εκφέρω γνώμη γιατί τους παρακολουθώ πολύ λιγότερο διάστημα από ότι την MS.