Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Wed May 16 17:36:28 EEST 2007

Dimitris Kalamaras wrote:
> Λοιπόν η απάντηση του Linus Torvalds στις αιτιάσεις και το FUD της MS
> ήρθε από το InformationWeek.
>
> O Linus είπε ότι "είναι πολύ πιο πιθανό η Microsoft να παραβιάζει
> πατέντες απ' ότι το Linux".  Το σκεπτικό του είναι ότι αν ποτέ η MS
> διαθέσει τον κώδικά της για εξονυχιστικό έλεγχο, όπως γίνεται στο Linux
> λόγω του ανοικτού κώδικα, τότε θα αποδεικνυόταν ότι η MS παραβιάζει
> πολλές πατέντες άλλων εταιρειών.
>
> Ένα ακόμη επιχείρημα του Torvalds είναι ότι οι βασικές θεωρίες για τα
> λειτουργικά συστήματα προέρχονται από τη δεκαετία του 1960 και επομένως
> [...]
Έχοντας για πολλά χρόνια μελετήσει, γράψει κώδικα, εγκαταστήσει,
υποστηρίξει, πουλήσει (!) λειτουργικά Microsoft (και servers που
δουλεύουν ακόμα χωρίς προβλήματα) πραγματικά με πιάνει θλίψη με την
πορεία της εταιρίας. Πιστεύω ότι έχουν εξαιρετικά κακό management (και
έχω αρχίσει να πιστεύω ότι ο Balmer είναι η γενική αρχή των κακών) και
πολύ κακούς συμβούλους. Δεν μπορεί να είναι πολιτική εταιρίας (που έτσι
και αλλιώς έχει μονοπώλιο στο desktop και εξαιρετικά καλή παρουσία στους
servers, παρά το απαράδεκτο licensing και τιμές) αντί να βελτιώνει τα
προιόντα της να επιτίθεται στον ανταγωνισμό (και μάλιστα χώρις να
προσπαθεί να καταλάβει καν το μοντέλο ανάπτυξης του ελεύθερου
λογισμικού) και να απειλεί - και μετά να υπαναχωρεί. Θυμίζει το ανέκδοτο
με το βοσκό που φώναζε "λύκος λύκος". Αν είσαι μεγάλη εταιρία και θες να
συνεχίσεις να σε παίρνουν στα σοβαρά θα πρέπει τις "απειλές" σου να τις
πραγματοποιείς. Ποιος θα δίνει σε λίγο καιρό σημασία στα λεγόμενα τους;
Ακόμα και τα θύματα που αυτή τη στιγμή πληρώνουν στη Microsoft Licensing
για το Linux (και ναι υπάρχουν, αλλά δεν θέλουν όπως είπαν να τα δώσουν
στη δημοσιότητα) θα ξυπνήσουν. Όσο περνάει ο καιρός η Microsoft φαίνεται
να γίνεται μια δεύτερη SCO. Η αποτυχία τους να βγάλουν ένα λειτουργικό
της προκοπής (και νομίζω για τα Vista το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι
τα έβγαλαν βιαστικά, γιατί πιέζονταν από τον κόσμο, ενώ έπρεπε να
εφαρμόσουν το debian motto σε παραλλαγή: "we will release vista when it
is ready") δεν μπορεί να ισοσταθμιστεί με επίθεση σε ένα λειτουργικό που
αποδεδειγμένα δουλεύει και βελτιώνεται με πραγματικά ραγδαίους ρυθμούς.
Και φυσικά οι απειλές δεν πρόκειται ποτέ να πραγματοποιηθούν.

Ίσως η γνώμη μου για τον Bill Gates να είναι λάθος, αλλά πιστεύω ότι
είναι (ή τουλάχιστον ήταν) ένας άνθρωπος με πάθος για τους υπολογιστές,
τουλάχιστον έτσι δείχνει η πορεία των νεανικών του χρόνων. Και έχω την
εντύπωση ότι δεν μπορεί να βρίσκεται ο ίδιος πίσω από αυτή την
αυτοκαταστροφική πορεία της εταιρίας όπως παρουσιάζεται τώρα. Αντίθετα
μια επίσκεψη στο site της Microsoft πριν μερικές μέρες με έφερε
αντιμέτωπο (στην πρώτη σελίδα, αλλά το έβγαλαν) μιας (παλιάς)
φωτογραφίας του που παρέπεμπε σε site της Microsoft για νέους developers
( http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/beginner/default.aspx ) όπου
με λίγα λόγια προσπαθεί να ψαρέψει νέους να ασχοληθούν με τον
προγραμματισμό (windows φυσικά) και δίνει δωρεάν τα αντίστοιχα εργαλεία.
ΑΥΤΟ είναι πολιτική εταιρίας και σωστός ανταγωνισμός και νομίζω ότι
αντιπροσωπεύει την ιδέα που είχα για το Gates. Πολύ φοβάμαι ωστόσο ότι
το αρχικό όραμα (που θέλω να πιστεύω ότι υπήρχε) του ιδρυτή της έχει
πλέον οριστικά χαθεί, η εταιρία έχει περιέλθει σε χέρια άσχετων ή
ανόητων που την εξευτελίζουν, χαλάνε το οποιοδήποτε public image έχει
και τελικά χάνει πελάτες.

Προσωπικά έχω τόσο πολύ εκνευριστεί με όσα έχω ακούσει τελευταία, που αν
μπορούσα ευθύς αμέσως θα έσβηνα τελειώς από το εργαστήριο του σχολείου
ότι έχει να κάνει με Windows, clients και servers. Και ας έχω δουλέψει
πολλές ώρες για να το φέρω στα μέτρα μου... Ήδη με τρώει το χέρι μου να
κάνω τον 2003 Server debian... και είναι και αγορασμένος, πλήρως νόμιμα,
και με client licenses... τρομάρα του.