Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS που "παραβιάζει" το ΕΛΛΑΚ.

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon May 14 16:25:46 EEST 2007

On Mon, 2007-05-14 at 10:38 +0300, Dimitris Kalamaras wrote:

> Κοντολογίς, πρόκειται για ένα εξαίρετο δείγμα "καλογραμμένου" FUD που
> καλό είναι να διαβάσουμε όλοι. Με επιστημονική ακρίβεια, τα μπλέκει όλα
> τόσο ωραία που αν είσαι manager σε εταιρεία θα το σκεφτείς δύο φορές να
> προτείνεις Linux.

Καταρχήν, δεν είμαι ειδικός για το θέμα «πατέντες λογισμικού», οπότε οι
διορθώσεις είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτες.

Αν προσπαθήσει να δει κανείς το θέμα όσο πιο ουδέτερα γίνεται, θα
διαπιστώσει ότι οι θέσεις της κάθε πλευράς καταπατούν ελευθερίες της
άλλης, κι αυτό γιατί κανείς από τους δύο δεν εργάζεται για την εύρεση
λύσης, αλλά η κάθε πλευρά αποκλείει την άλλη. Προσωπικά, δεν με πείθουν
τα επιχειρήματά τους.

Για παράδειγμα, οι υπέρμαχοι των πατεντών δεν εξηγούν πώς θα αποφευχθούν
τα μονοπώλια, η επιβίωση του δυνατότερου και, γενικά, η εξουδετέρωση των
οικονομικών αντιπάλων τους ή του ελεύθερου λογισμικού μέσω της κακής
χρήσης των πατεντών.

Από την άλλη, οι πολέμιοι των πατεντών δεν καθορίζουν με σαφήνεια τι
αποτελεί «αντιγραφή κώδικα», με ποια κριτήρια θα επιλύονται υποθέσεις
κλοπής κώδικα και, γενικά, πώς θα εξασφαλίζεται νομικά η προστασία έργων
κλειστού κώδικα από το reverse-engineering, όπως και έργων ανοιχτού
κώδικα -αλλά μη-ελεύθερων - από την «απλή αντιγραφή και παραποίηση».

Δεν γνωρίζω κάποια λύση για το πρόβλημα, αλλά ούτε και βλέπω κάποια από
τις πλευρές να την επιζητά. Άρα, γιατί θα πρέπει να μας απασχολεί *αυτό*
το ζήτημα και όχι κάποια άλλα σοβαρότερα?

Δεν σε κατηγορώ που αναδεικνύεις το θέμα, απλά βρήκα την ευκαιρία να
εκφράσω την προσωπική μου άποψη σχετικά. :)