Γιατί ένας BSD friendly user να μη χρησιμοποιήσει BSD αλλά Slackware; (was: Re: provlima se Ubuntu)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon May 7 15:28:25 EEST 2007

On 2007-05-07 15:05, Thanos Kyritsis <djart at linux.gr> wrote:

> Τί end user ? Windows end user, Ubuntu end user ? BSD end user ?
>
> Αυτό που λες, δεν καταλαβαίνω πού κολλάει τώρα. Και στο BSD και στο
> Slackware είσαι ελεύθερος να κάνεις πράγματα compile.

Ακριβώς.  Το Slackware δεν έχει ούτε κατά διάνοια όμως το εύρος από
thirdparty software που υποστηρίζει το FreeBSD Ports tree, με support
για πάνω από 16.000 thirdparty εφαρμογές, σε 50+ κατηγορίες.

> Στο Slackware, αν δε θες να κάνεις compile, υπάρχει το
> http://www.linuxpackages.net με pre-compiled προγράμματα. Κατεβάζεις
> και εγκαθιστάς.

Ναι και το rpmfinder, και το aptindexer και ό,τι άλλο είναι της μόδας
αυτό το μήνα...  Η διαφορά με κάτι που υποστηρίζεται από την ίδια
συμπαγή ομάδα ατόμων τα τελευταία 15 χρόνια είναι εμφανής νομίζω, δεν
είναι ανάγκη να πλακωνόμαστε γι αυτό :)

> Στο BSD, διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά και να γλιτώσεις το configure
> && make && make install, θα πρέπει να μάθεις πώς να κάνεις compile
> μέσω των ports. Που εκεί ναι μεν δεν κάνεις configure && make, αλλά
> κάνεις make ΚΑΤΙ-ΑΛΛΟ, αλλά πάλι compile κάνεις. Αν όμως θες binary
> package, δεν υπάρχει ούτε για αστείο, σωστά ? (και δε μιλάω για τα
> binary packages του installation CD, μιλάω για από εκεί και πέρα).

Αυτό που δεν έχεις δει προφανώς είναι το pointyhat.FreeBSD.org, το οποίο
ανά 2-3 μέρες έχει έτοιμο ένα ΕΝΤΕΛΩΣ νέο σετ από precompiled packages
για 5 διαφορετικά releases σε 2-4 διαφορετικές αρχιτεκτονικές, με πλήρη
logs για το ποια version έγινε build, ποιές διαφορές υπάρχουν από την
τελευταία φορά που έγινε prebuild το σύμπαν, κλπ κλπ.

Φυσικά και υπάρχουν πακέτα πέρα από αυτά που έχει ένα install CD-ROM.
Απλά τυχαίνει να μην τα ξέρεις, γιατί δεν έχεις χρησιμοποιήσει ιδιαίτερα
το FreeBSD ;-)

> Παρανόησες. Κι εμείς installpkg diffutils κάνουμε, το παραπάνω
> SlackBuild script είναι από το source code της διανομής.
>
> Απλά νόμιζα πως το configure για να κάνεις compile τα diffutils έχει
> όντως κάποιο πρόβλημα, οπότε κοίταξα το script αυτό για να δώ ο
> maintainer πόσο ζόρι τράβηξε όταν το έβαλε στη διανομή και από ότι
> είδα, δε τράβηξε ιδιαίτερο ζόρι, ένα απλό configure έτρεξε ...

Εντελώς αντίστοιχο, σε σημείο που πρακτικά αν είσαι software porter να
μην έχει πραγματικά καμία απολύτως δυσκολία, είναι και το "Makefile" από
το οποίο βγαίνουν τα binary packages τα δικά μας:

http://www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/ports/textproc/diffutils/Makefile?rev=1.7;content-type=text%2Fplain

Είπαμε...  Οι τεχνικές διαφορές είναι κυρίως στο πόσο "συνεπώς" είναι
σχεδιασμένα κάποια πράγματα και στο ότι υπάρχει μία ομάδα που ασχολείται
με το αντικείμενο, κι όχι 80 «τυχαία» package building sites, που σήμερα
υπάρχουν και σε δυό χρόνια έχουν ξεπεραστεί επειδή το apt-get έγινε λίγο
πιο καλό :-)