Γιατί ένας BSD friendly user να μη χρησιμοποιήσει BSD αλλά Slackware; (was: Re: provlima se Ubuntu)

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Mon May 7 15:05:12 EEST 2007

On Monday 07 May 2007, Giorgos Keramidas wrote:

> Το πρόβλημα είναι ότι ένας 'end user' δεν πρέπει να ξέρει τι είναι το
> `configure'.

Τί end user ? Windows end user, Ubuntu end user ? BSD end user ?

Αυτό που λες, δεν καταλαβαίνω πού κολλάει τώρα. Και στο BSD και στο
Slackware είσαι ελεύθερος να κάνεις πράγματα compile.

Στο Slackware, αν δε θες να κάνεις compile, υπάρχει το
http://www.linuxpackages.net με pre-compiled προγράμματα. Κατεβάζεις
και εγκαθιστάς.

Στο BSD, διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά και να γλιτώσεις το configure
&& make && make install, θα πρέπει να μάθεις πώς να κάνεις compile μέσω
των ports. Που εκεί ναι μεν δεν κάνεις configure && make, αλλά κάνεις
make ΚΑΤΙ-ΑΛΛΟ, αλλά πάλι compile κάνεις. Αν όμως θες binary package,
δεν υπάρχει ούτε για αστείο, σωστά ? (και δε μιλάω για τα binary
packages του installation CD, μιλάω για από εκεί και πέρα).

> Κι εδώ αν θες μπορείς να χτυπιέσαι όσο θέλεις, αλλά δε
> μπορείς να πείσεις κανέναν ότι κανένας Slackware user δε χρειάζεται
> ποτέ να μάθει για τις «ενδιαφέρουσες» διαστροφές των developers του
> autoconf, του automake και του libtool.

Προσωπικά, χρησιμοποιώ Slackware και όχι π.χ. RedHat επειδή όταν θα
θελήσω να "λερώσω" τα χέρια μου με τις διαστροφές του κάθε project που
θέλω να κάνω compile, το Slackware δε θα με εμποδίσει. Με το να μη με
εμποδίζει, μου κάνει τη ζωή πιο εύκολη.

Το ίδιο θα ένιωθα σε ένα περιβάλλον *BSD αν ήθελα να κάνω compile κάτι
που δεν είναι στα ports. Με το να μη με εμποδίζει να το κάνω, εμένα
προσωπικά, μου κάνει τη ζωή πιο εύκολη, γι' αυτό λέω πως είτε έχω
μπροστά μου το shell του BSD, είτε του Slackware, τον custom Apache μου
με τον ίδιο τρόπο θα τον κάνω compile. Άρα σε αυτό το επίπεδο, δεν
έχουν διαφορά.

> Κι εγώ μια χαρά κόβω το:
>
>     # pkgadd -r diffutils
>
> Δε συγκρίνεται νομίζω μια εντολή 30 χαρακτήρων στη χειρότερη, με ένα
> μάτσο custom shell scripts των 50-60 γραμμών το καθένα.

Παρανόησες. Κι εμείς installpkg diffutils κάνουμε, το παραπάνω
SlackBuild script είναι από το source code της διανομής.

Απλά νόμιζα πως το configure για να κάνεις compile τα diffutils έχει
όντως κάποιο πρόβλημα, οπότε κοίταξα το script αυτό για να δώ ο
maintainer πόσο ζόρι τράβηξε όταν το έβαλε στη διανομή και από ότι
είδα, δε τράβηξε ιδιαίτερο ζόρι, ένα απλό configure έτρεξε ...

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)