Γιατί ένας BSD friendly user να μη χρησιμοποιήσει BSD αλλά Slackware; (was: Re: provlima se Ubuntu)

Kostas Zorbadelos kzorba at otenet.gr
Mon May 7 15:28:37 EEST 2007

On Mon, May 07, 2007 at 02:12:30PM +0300, Thanos Kyritsis wrote:
> On Monday 07 May 2007, Giorgos Keramidas wrote:

Ας πω και εγώ μια άποψη, μια και μου γυάλισε κάπως αυτο το flame
thread :)

> Μπα, εγώ δε βλέπω να μπορείς να βρεις κάποιο τέτοιο παράδειγμα (όπου τα
> LinuxBoxes θα γίνουν στήριγμα σκάφης) για να στηρίξεις αυτόν τον
> ισχυρισμό ...
>
> Για Desktop και Multimedia, σίγουρα όχι, ακόμα κι αν πουλούσες την ψυχή
> σου στον Charon.

Εξαρτάται τι εννοούμε με τον όρο 'desktop και multimedia'. Ακόμα και
το Linux είναι πίσω ας πούμε σε σχέση με το Mac OS X, ενώ σε κάποια
θέματα, έχεις δίκιο είναι κάπως καλύτερο από BSD (κυρίως λόγω hardware
support). Τις δικές μου ανάγκες desktop πάντως το FreeBSD τις καλύπτει
μια χαρά.

> [...]
> 300000 γραμμές κατεβατά με mixed managerial FUD, λόγια υποσχέσεων,
> εντυπωσιασμού και ατάκες του τμήματος διαφήμισης ταυχόχρονα, θα
> εντυπωσιάσεις τους άλλους lusers που βάζουνε στις γκόμενές τους Linux
> επειδή είναι της μόδας (και για να μπούνε σε αυτή τη λίστα να μας
> πουλήσουν μούρη ότι έχουν γκόμενα), θα μείνουν με το στόμα ανοιχτό, θα
> αναρωτιούνται πόσους αιώνες έκατσες στο netcafe να περιμένεις τον άλλον
> BSDα καμμένο φίλο σου και το μόνο που ίσως καταφέρεις είναι να
> καταστρέψεις καμιά κοπελίτσα που θα βρεθεί ξαφνικά με ένα BSD login

:)

Θα πρέπει να συμφωνήσεις πάντως ότι managerial FUD είναι κάτι που
αφορά περισσότερο τον κόσμο του Linux καθώς είναι πλέον πολύς ο τζίρος
γύρω από αυτό. Οι *BSD developers δεν ασχολούνται πολύ με τη διαφήμηση
των αρετών των λειτουργικών τους (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα
ήθελαν να έχουν αναγνώριση κιόλας όπως το Linux απολαμβάνει αυτή τη
στιγμή).

> Εγώ δε χρειάζεται να υποστηρίξω το Linux με κατεβατά που έχουν προκύψει
> από δεκαετίες ωρίμανσης των documentation του BSD, εγώ απλά αναφέρω ότι
> το Skype και το USB Crypto ADSL modem δουλεύουν στο Linux και αυτό
> αρκεί :-P

Δεν ξέρω βέβαια αν θα αρκεί όταν το Linux σύστημά σου hackευτεί μέσω του
USB driver που αναφέρεις ή όταν πας να κάνεις upgrade το σύστημα και
γκρεμιστεί λίγο ο κόσμος επειδή η διανομή πέρασε από το hotplug σε
udev...

> [...]
> A Mercedes-Benz that comes with the ability to run on any road you come
> across
> Windows NT
> A '72 Yugo that's having trouble passing safety inspection (no brakes,
> lights or wipers, and burns a lot of oil)
> Windows 9*
> A tricycle with bent front wheel and one pedal.
>

> Είναι θέμα ορισμού και συστήματος αναφοράς. Δε μπορείς ξαφνικά από το
> πουθενά να μας πετάς το Toyota Corrola.
>
> Αλλά ακόμα κι αν αποφασίσετε πως το Linux είναι Toyota, πάλι δε σε
> συμφέρει, γιατί σου έχω κι άλλα απτά παραδείγματα με Toyota :-P

Δε νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός Toyota είναι υποτιμητικός. Το αντίθετο
θα έλεγα.

> [...]
> άλλο. Ένα απλό conf πειράζω στο ένα για να σετάρω την ethernet, ένα
> απλό conf και στο άλλο. Apache θα τρέξω στο ένα, apache και στο άλλο.
>
> Σαφώς και είναι ο πυρήνας που κάνει τη διαφορά.

> Εδώ δε σε πιάνω. Τί πρόβλημα έχεις με το configure του diffutils ??
>
> http://slackware.osuosl.org/slackware-current/source/ap/diffutils/diffutils.SlackBuild
>
> Εγώ μια χαρά το κόβω ...
>
> Άσε που ναι, οι BSD users ίσως πρέπει να αγωνιούν ΚΑΙ για το diffutils,
> εμείς απλά το εγκαθιστούμε με installpkg diffutils-ΤΑΔΕ
>
> Μέχρι να φτάσετε να κάνετε compile και τα Χ.org, έχετε μέλλον ακόμα ...

Αυτό νομίζω ότι έχει ήδη γίνει. Τα BSDs είναι περήφανα πάντως που
χτίζουν όλο το σύστημα με 2-3 make εντολές. Οι διαφορές είναι πολλές
φορές στις λεπτομέρειες αλλά πάντα περί ορέξεως...

Κώστας Ζορμπαδέλος