GUI programming

Tsampros Leonidas ltsampros at upnet.gr
Thu Mar 22 13:26:22 EET 2007

On Thu, Mar 22, 2007 at 11:21:17AM +0200, Harris Kosmidhs wrote:

> Προσωπικά  έχω χρησιμοποιήσει AJAX και είναι αρκετά καλό.
> Είχα φτιάξει ένα προγραμματάκι (μια σελίδα καλύτερα)  για μια
> γραμματεία, όπου βλέπει φοιτητές/μαθήματα, περνάει βαθμούς κτλ. Δουλέυει
> με apache+mysql. Αρκετά γρήγορα, αν και μικρό πρόγραμμα.
>
> Ομοίως είχα χρησιμοποιήσει AJAX για να κάνω GUI για τη διπλωματική μου
> που ήταν γραμμένη σε C (image quantization/segmentation). Αφού έψαξα 2-3
> βδομάδες και πειραματίστικα με GUIs τα βρόντηξα όλα γιατί δε βρήκα
> τίποτε εύκολο και κυρίως να παίζει και σε Win & linux.

Όταν λες πως χρησιμοποιήσες "AJAX για να κάνεις GUI" στην εφαρμογή που
έγραψες για την διπλωματική σου, τι ακριβώς εννοείς; (με μπέρδεψες
είναι η αλήθεια)

Πάντως για να αποφεύγουμε μπερδέματα στο τι εννοούμε, γράφω τα
παρακάτω:

Όταν λέμε AJAX συνήθως ενοούμε το εξής (κείμενο από την wikipedia)

Ajax (also known as AJAX), shorthand for Asynchronous JavaScript and
XML,is a web development technique for creating interactive web
applications. The intent is to make web pages feel more responsive by
exchanging small amounts of data with the server behind the scenes, so
that the entire web page does not have to be reloaded each time the
user requests a change. This is meant to increase the web page's
interactivity, speed, and usability.

Το AJAX δεν είναι ένα framework για γενικό και αόριστο GUI
development. Έαν θες κάποιο framework με το οποίο θες να φτιάξεις ένα
όμορφο web application, τσέκαρε ένα email του Ρικούδη στο ίδιο thread
(openlazlo.org, script.aculo.us, www.djangoproject.com,
www.turbogears.com και αρκετά άλλα).

Τώρα, όσον αφορά το cross-platform toolkit που θες, τσέκαρε το GTK και
το QT. Είναι λίγο τράβηγμα να στήσεις το devel περιβάλλον που
χρειάζεται σε Win32 το GTK αλλά υπάρχουν αρκετές οδηγίες διαθέσιμες
(www.google.com). Επίσης στο www.trolltech.com, θα βρεις οδηγίες για
το QT.